strömavbrott

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lilibet
    • June 2007
    • 346

strömavbrott

Råkade ut för ett strömavbrott på en timme idag. Hann bli svettig för fiskarnas skull, Vattenfall kunde bara meddela att felet var oplanerat, man visst inte hur lång tid det skulle ta etc etc.
    VAD i hela friden gör jag med akvariet vid längre strömavbrott? Vattenbyten? Hur ofta? Annat?
    Den som har flest saker när han dör vinner!
  • Patrik Steen
    • May 2006
    • 8464

Ursprungligen postat av Lilibet
    Råkade ut för ett strömavbrott på en timme idag. Hann bli svettig för fiskarnas skull, Vattenfall kunde bara meddela att felet var oplanerat, man visst inte hur lång tid det skulle ta etc etc.
    VAD i hela friden gör jag med akvariet vid längre strömavbrott? Vattenbyten? Hur ofta? Annat?
    Jag brukar ha strömavbrott och jag gör inte ett skvatt jag bara ser till att jordfelbrytaren slår på igen,och mina fiskar dem simmar på ändå år efter år
    Mvh.Patrik

Kommentar

• axeisi
      • September 2007
      • 804

hur länge klarar sig ett akvarium utan ström? tänker mest på bakterier osv då.(ytterfilter)

axel

Kommentar

• Ahlqvist
        • January 2008
        • 661

Blev också lite svettig idag när strömmen gick :/ Tur det bara var 30 minuter, men man vet ju inte det på förhand!

"
        So Long, and Thanks for All the Fish
        "
        Douglas Adams
        Spana in NVSA's Webbsida!

Kommentar

• jesper_b
          • June 2006
          • 1201

För mig var strömmen av 14 timmar i natt, i min odlinglokal.

Fiskarna klarar det utmärkt. Efter längre avbrott gör jag rent filtren för att inte döda bakterier ska spruta ut när det startar igen.
          www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=955734
          Mina Malar:
          L046, L066, L134, L168, L183, L204, L201 C. Sterbai m.m

Kommentar

• Lilibet
            • June 2007
            • 346

Ursprungligen postat av smegga
            För mig var strömmen av 14 timmar i natt, i min odlinglokal.

Fiskarna klarar det utmärkt. Efter längre avbrott gör jag rent filtren för att inte döda bakterier ska spruta ut när det startar igen.
            Ja, just det, det var bakterierna jag funderade över. Rengöra filtren, ja. Hm... vad räknar du som längre strömavbrott i klocktimmar räknat?

Kommentar

• Lilibet
              • June 2007
              • 346

Ursprungligen postat av stene
              Jag brukar ha strömavbrott och jag gör inte ett skvatt jag bara ser till att jordfelbrytaren slår på igen,och mina fiskar dem simmar på ändå år efter år
              Har du haft längre strömavbrott någon gång?

Kommentar

• Patrik Steen
                • May 2006
                • 8464

Ursprungligen postat av Lilibet
                Har du haft längre strömavbrott någon gång?
                det längsta ett dygn det var vid gudrun,det räcker det blåser lite så har vi strömavbrott någon timme eller ett par.
                Mvh.Patrik

Kommentar

• A C-son
                  • December 2007
                  • 537

Strömmen kom nyss tillbaka efter 23 timmar...
                  Inventas vitam iuvat excolussie per artes

Kommentar

• drd
                    • March 2004
                    • 5586

Nu har minsann löddeköpinge oxå strömavbrott tyvärr så risken är tydligen stor man får frysa ikväll och fiska döingar då dom räknade ha klart det vid 21 tiden ikväll.

Och så jobbar man till 18 och kan inte hem och dra ut kontakterna till ytterfiltren och startar dom efter x antal timmar och pumpar ut skitvattnet i karen så är ju risken stor att dom simmar med buken upp sen

Hoppas dock att det inte tar så satans lång tid utan funkar igen snart.......det har varit avbrott i 2 timmar redan

Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

Kommentar

• Lilibet
                      • June 2007
                      • 346

Ursprungligen postat av drd
                      Nu har minsann löddeköpinge oxå strömavbrott tyvärr så risken är tydligen stor man får frysa ikväll och fiska döingar då dom räknade ha klart det vid 21 tiden ikväll.

Och så jobbar man till 18 och kan inte hem och dra ut kontakterna till ytterfiltren och startar dom efter x antal timmar och pumpar ut skitvattnet i karen så är ju risken stor att dom simmar med buken upp sen

Hoppas dock att det inte tar så satans lång tid utan funkar igen snart.......det har varit avbrott i 2 timmar redan
                      Håller tummarna för dina fiskar...

Kommentar

Arbetssätt...