Vill ha tips på "snälla" Malawi

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Goldfishlover
    • August 2003
    • 54

    Vill ha tips på "snälla" Malawi

    Jag skall snart införskaffa ett stort kar (500+) för Malawi och vill ha tips på snälla Malawi som inte jagar och bråkar med varandra hela tiden.

    Vill gärna ha kombinationen av gula, blå och röda fiskar.

    Föreslå gärna även antal av resp sort (i ett 540 liters)
  • Oscar Cederqvist
    • November 2002
    • 6546

    #2
    I stort sett alla bråkar och jagar varandra mer eller mindre. Rödzebra och Golden är bra lugna fiskar tycker jag.
    Oscar Cederqvist

    Kommentar

    • mia22
      • September 2003
      • 224

      #3
      Pearlmutt eller M.joanjohnsonae tycker jag är ganska lugna
      MARIA
      http://marressida.com

      Kommentar

      • Patriqe
        • February 2003
        • 193

        #4
        GOLDEN lätt
        http://hem.passagen.se/aqua-room

        Kommentar

        • doohan
          • February 2003
          • 262

          #5
          Skall du skaffa ett 500+ akvarium kan du ju kika på lite större offshoreciklider t, ex Protomelas eller Aulonocara grupperna. Det finns nog inte någon helröd bland dessa med blåa vackra och lite gula och blå/gula osv. Du bör dock inte ha mer än en sorts Aulonocara pga risken för korsning är hög bland dessa då dom ser rätt lika ut. Du kan ju mixa dom snällare offshorecikliderna med snälla Mbunas t, ex Golden, Socolofi, Acei, ev Röd zebra då den är den rödaste av dom malawiciklider som finns, tror det är den enda helröda malawin? rätta mig om jag har fel någon....

          Malawiciklider brukar alltid jaga varrandra mer eller mindre. Dom jag nämt ovan tillhör dom som inte ängnar all sin tid åt att jaga andra, förutom Acei då för den har jag sett den jaga någon annan fisk överhuvudtaget. Man kanske kan ha den med vanliga fiskar bara dom inte är allt för små.
          Mvh Ronney

          Kommentar

          • Supermick
            • April 2002
            • 248

            #6
            gula = Golden ,blå= Ahli, röd= röd rubin
            iofs så är honorna inte så mycke färg i men hur snyggt som helst iaf
            då kommer du få en lugn sammansättning
            hoppa över röd zebran den blir räjelt vass som vuxen
            mina har varit rent rabiata
            let's get wet

            Kommentar

            • rogge
              • July 2002
              • 310

              #7
              ***Tjena***

              Säger bara Cyrtocara moorii. Helt underbar fisk blir rätt stor vissligen, men den har ett underbart temperament för att vara en malawi så är den harmlös.


              MVH Roger

              Kommentar

              Arbetssätt...