yngel?? eller?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Emmily
    • November 2002
    • 85

    yngel?? eller?



    jag har ett par av någon munruvarsort och jag tror honan nu är med yngel hur ser de ut när de bär på de??


  • Patrik_Tq
    • November 2003
    • 674

    #2
    Räcker det inte med en tråd?
    http://www.zoopet.com/akvarium/forum/topic.asp?TOPIC_ID=18420
    Gold? Sånt har jag bara i bilen

    www.audis3.se

    Kommentar

    • evisu1979
      • December 2003
      • 81

      #3
      hon blir mörkare under munnen å får typ en dubbelhaka, sen håller hon sig undan mer än vanligt och det ser ut som hon tuggar på ngt. Detta är ju romen/ynglen som hon "kastar" om i munnen, hur länge hon sen ruvar på dom beror på art. Vanligt är vad jag tror 2-3 veckor tills det att hon spottar ut dom, men detta kan du nog läsa om just den arten du har.
      325l - tomt för tillfället

      Kommentar

      • Emmily
        • November 2002
        • 85

        #4
        hon hade en dubbel haka när jag kom hem efter jul firandet dvs ungefär två veckor sedan. Jag har flyttat över henne till mitt yngelakvarie på 12 liter där hon nu är med tre små guppy. Hon är en Astatotilapia calliptera.

        Kommentar

        • Emmily
          • November 2002
          • 85

          #5
          hon spottade ut sina yngel idag =D... akvariet var jätte skitigt och jag hade planerat att städa det idag för de 3 små guppies som bodde där (de bor nu i ett yngelakvarie på ca 1 l) de låg bara bakom pumpen imorse. men hon samlade bara ihop ynglerna i munnen när jag fångade in henne och gjorde rent akvariet. jag visste att det fanns risk att hon skulle äta upp de men hon ha tar riktigt bra hand om de... fast frågan är vad jag ska göra av ynglerna när de vuxit upp... de är malawi ciklider och jag har redan ett par och får inte plats med fler fiskar...

          Kommentar

          • Ada
            • November 2003
            • 30

            #6
            sälj dem till en djuraffär, eller fiskintresserade kompisar-om det går...
            platys, guppys, gurami, koppartetror, ancistrus

            Kommentar

            Arbetssätt...