P. taeniatusyngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    P. taeniatusyngel

    Hej

    Jag har ett par gula palettciklider, P taeniatus "Moliwe" med yngel som nu är ca en månad gamla. Och jag såg att honan börjar bli tjock igen, och hanen jagade runt henne. Måste jag flytta ynglen? Hur stor är risken att de har ihjäl de gamla ynglen när de nya kommer?

    MVH Micke
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri
  • mavve
    • August 2003
    • 283

    #2
    Jag har inget bra svar på din fråga, men jag hjälper dig gärna om du vill avyttra några individer ;-) .

    // Martin

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Hej

      Hehe, ja, det kanske kan gå att ordna, då jag ser att du bor i Mölndal, som jag

      Du har förresten inte en sajicahane att avyttra? Min dog under mystiska omständigheter.

      MVH Micke
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • mavve
        • August 2003
        • 283

        #4
        Skicka gärna ett mail till mig om du kan tänka dig att sälja några. Jag har fyra unga Sajicor, så jag vet inte könsfördelningen ännu....men det kan ju hända.

        // Martin

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Hej

          Ja, men det kanske dröjer ett tag till, de är ju rätt så små ännu, men börjar bli självständiga. Paret är F2:or.

          MVH Micke
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • mavve
            • August 2003
            • 283

            #6
            Ok - jag väntar :-)

            // Martin

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #7
              Hej

              Hehe ok :o) Om de nu överlever. Vart i Mölndal bor du?

              MVH Micke
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • mavve
                • August 2003
                • 283

                #8
                Brogatan (gågatan)

                // Martin

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  #9
                  Hej

                  Vid Mölndals bro? Inte långt alls då

                  MVH Micke
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • svartlien1
                    • January 2004
                    • 64

                    #10
                    Hej Micke. Grattis till tillökningen. Är det Kumba Funge taeniatus som du har ?
                    Gula palettciklider är det vanligt ? Tycker att de Palettciklider som jag köpt i fiskaffären liknar mer "den gula" än den "vanliga" palettcikliden. Hur ser man skillnad på arterna, för han i fiskaffären verkar inte ha nån koll bara att de är dyra jämnfört med vad alla andra betalar för sina palettciklider.
                    Tacksam för svar
                    redhead

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      #11
                      Hej

                      Hehe, tack. Nej, det är Moliwe. Nej, gula paletter är tyvärr inte särskilt vanliga. De påstås vara lite svårare än de vanliga. Det är rätt stor skillnad på dem. Både i färger, och i formen på fenorna. hanar av P. pulcher får spetsig stjärtfena, med rödorange kant på överdelen, och kan ha en eller flera svarta fläckar i den. Färgen på kroppen är gråaktig, med ett tydligt svart band. Hanar av P. taeniatus har rund stjärtfena, utan nåt genomskinligt i. Överdelen är gul med svarta fläckar. Kroppen är mer gul-lila, även om det nog varierar mellan varianterna. Även kropps- och huvudformen skiljer sig något.

                      Här är en bild på mitt par, men den är inte så bra.

                      http://www.zoonen.com/perzoonen/visabild.asp?oid=150908#

                      Såg igår att de har lekt igen. Men av nå´n konstig anledning så jagade hanen bort honan när hon kom ut. Verkar som han mer vill fortsätta vakta de gamla, än börja på nå´t nytt.

                      MVH Micke
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      Arbetssätt...