Tropheus tråden!
Kollaps
X
-
Det lär räcka alla gånger mer än väl jag brukar försöka hålla 4*akvariets volym d.v.s i ditt fall så skulle det räcka med 1000/l/h men kör det du har kommer att bli kanonKommentar
-
Jag undrar en sak när man läser alla art beskrivninga så står det att fiskarna ska ha gott om göm ställen men när man pratar med zoo butikerna så säger dom att man ska ha så lite göm ställen som möjlig på grund av att då får dom inte så mycket revir tänkande så då blir det mindre bråk som leder till död och sjukdomar mm. Och även om man kollar folks akvarium så är det väldigt spar smakat med göm ställen. Så nu när jag ska inreda mitt akvarium vad ska man göra. Är detta på stående sant??? För det skulle ju vara väldigt skönt att slippa den jobbiga del med död mm.Kommentar
-
Art
Hejsan
I vårt 540 kar har vi ett antal Tropheus Moorii Moliro. Ser precis ut som bilen på första sidan i denna tråd. Men jag hittar inte denna när jag söker i Zoopets "Fisk - Artbeskrivning".
Samma sak gäller mina andra troffar som heter Moorii Chimba.
Varför jag vet att dessa heter just så är för att den vi köpte akvariet med fiskar av sade så. Plus att vi har "googlat".
Tänkte lägga dessa i mina favoriter. Någon annan som hittar dessa i fiskarkivet?
Mvh.
RMvh.
RKommentar
Kommentar