Nåt litet med Mandarinkrabbor
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
kan inte jag få ligga i takboxen??
Är ju mäkta avundsjuk på er!! haha!!
var ute med hunden nu, i fuktiga, sumpiga skogen..det bara DRYYYYYPER av mossa här. så jag plockade lite.
Ser väldans mysigt hos krabborna nu.
Och lite små insekter från mossan började krypa runt, då blev det sprutt på crabsen! shit vad dom jagar!!!Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
Ursprungligen postat av SimonSaysBakaI skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskarKommentar
-
kan inte jag få ligga i takboxen??
Är ju mäkta avundsjuk på er!! haha!!
var ute med hunden nu, i fuktiga, sumpiga skogen..det bara DRYYYYYPER av mossa här. så jag plockade lite.
Ser väldans mysigt hos krabborna nu.
Och lite små insekter från mossan började krypa runt, då blev det sprutt på crabsen! shit vad dom jagar!!!
Du menar talkboxen, va?Kommentar
-
Om man grundar med ett tjockt lager engelsk sjösten, typ en decimeter, och sen har ett "uppochnedvänt" avrinningsrör, eller slimline ala Ansjo, borde man inte då kunna pumpa vattnet ut ur sanden, upp till ett vattenfall, och sen skapa sjöar bara genom att gräva i sanden? pumpen lägger man i botten på röret/slimlinen. Sen uppe på detta lägger man rötter, sten, torv m.m.
Ni får filma lite när ni är igång, själv är jag fortfarande i tankarna på 900 liter, och det hade jag nog inte tänkt ha krabbor i. Ett projekt i taget.
Fredrik Metcalf (MrLogic)
128l Tigerbarb, Siamesisk algätare samt en Fengädda, 4 x 20l Räkor, 250l Akvaterrarium
Kommentar
-
Funkar till fisk med, eller
/PIA
Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!
Kommentar
-
Om man grundar med ett tjockt lager engelsk sjösten, typ en decimeter, och sen har ett "uppochnedvänt" avrinningsrör, eller slimline ala Ansjo, borde man inte då kunna pumpa vattnet ut ur sanden, upp till ett vattenfall, och sen skapa sjöar bara genom att gräva i sanden? pumpen lägger man i botten på röret/slimlinen. Sen uppe på detta lägger man rötter, sten, torv m.m.
Givetvis, jag har sådana till mina Ancistrus!
/Anders
Medlem i NCS - givetvis!Kommentar
-
Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
Ursprungligen postat av SimonSaysBakaI skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskarKommentar
-
Wow! Vad mysigt de fått det. Om du bara kunnat gömma kanten på skålen under sanden så hade det nog blivit ännu lite bättre.
Fredrik Metcalf (MrLogic)
128l Tigerbarb, Siamesisk algätare samt en Fengädda, 4 x 20l Räkor, 250l Akvaterrarium
Kommentar
-
tackar
jadu! snart kommer ni med eran fångst också, ska bli kul att se vad ni får till.
Härligt att alla 3 typ är förstagångsägare på dessa, tycker jagär skönt, då flödar inspirationen på ett annat sätt, än ingångna "akvarieinredningar" om du är med mej
Skålen är bara tillfälligt.. hela grejen är egentligen tillfällig.
Jag ska fixa större åt dom, men det är denna typ av "fantasy-mull-avatar-macro" stuk jag vill ha fram.
Är inne på lite sipprande vatten också. som typ rinner och droppar ner från stenar från olika etapper typ...Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
Kommentar