körsbärsräkor -vattentemp

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cillan
    • February 2007
    • 562

körsbärsräkor -vattentemp

Är 25 grader för körsbärsräkor för varmt?
  • drapulv
    • April 2008
    • 35

Nej, 25 grader går bra. Jag har nyligen fått tillökning på mina körsbär och de har gått i 27 grader.
    Senast redigerad av drapulv; 02 December 2008, 23:28.

Kommentar

• fairing
      • October 2003
      • 574

körsbär e ganska tåliga dom nöjer sig med det mesta.
      www.akvarietorget.se

Kommentar

• cillan
        • February 2007
        • 562

Ok, för jag läste någonstans att det får inte vara för varmt och 25 grader är högsta gradern enligt artbeskrivningen här på zoopet. Vi har 25 och fiskarna verkar vilja ha 25 och lite mer enligt artbeskrivningen här. Började fundera på vad som egentligen var högt men om det går att ha 27 och de fortfarande förökar sig så kan ju inte 25 vara för högt. Jag släpte i mina igår och de har fått fin färg så då borde de ju trivas.

Kommentar

• Azur
          • March 2003
          • 12946

Det skrivs så mycket bullshit om räkor.

De kommer från södra Kina och Taiwan, som har subtropiskt klimat med varma somrar och svala vintrar. Lite varmare än medelhavsområdet, som Kanarieöarna ungefär. De tål värme.
          Senast redigerad av Azur; 03 December 2008, 11:49.
          Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

Kommentar

• cillan
            • February 2007
            • 562

Då kör jag på 25 och jag behöver inte heller känna mig orolig för om det är för högt. Vad bra det är med ett forum.

Kommentar

• Guest

Ursprungligen postat av cillan
              Då kör jag på 25 och jag behöver inte heller känna mig orolig för om det är för högt. Vad bra det är med ett forum.
              Nej oroa dig inte alls för det, jag hade 29º till mina i somras innan jag fick ner tempen till 27º.
              Nu har jag dom på 25º. Vilket jag tror är en bra "räktemp".

Kommentar

• ansjo
                • November 2005
                • 29967

Jag har körsbärsräkor i mitt diskuskar och där är 30 grader. Det lustiga är att alla räkorna i det karet är riktigt illröda, mycket rödare än sina kusiner i räkkaret!
                /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• Ken Olofsson
                  • November 2006
                  • 8014

Ursprungligen postat av ansjo
                  Jag har körsbärsräkor i mitt diskuskar och där är 30 grader. Det lustiga är att alla räkorna i det karet är riktigt illröda, mycket rödare än sina kusiner i räkkaret!

åh fasen....trodde inte små räkor överlevde bland diskusar.....

är det vanligt....eller är det ovanligt snälla diskusar du har ??

.
                  Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                  Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

Kommentar

• ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

Diskusarna är nog ganska snälla, de rör inte ens Endlersyngel när jag hade sådana som "mat" till dem men det konstiga är att tetrorna inte heller tar dem när de är små!
                    Men samtidigt gömmer sig räkorna bland växter och annat bröte, så har man diskus och annan fisk som gillar räkor överlever det säkerligen en och annan ändå.
                    /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• cillan
                      • February 2007
                      • 562

Jag har guppy, black molly och ancistrusas i karet oxå. Räkorna verkar lite oroliga för malarna men de lär väl sig att hålla sig undan. Jag har ganska mycket växter så jag hoppas att det kan bli några räkbebisar i alla fall.

Kommentar

Arbetssätt...