Såg denna på blå planeten. Vet någon vad det är för art?
Identifiera art
Kollaps
X
-
Identifiera art
Såg denna på blå planeten. Vet någon vad det är för art?Taggar: Ingen -
Ameca splendens?"You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleri -
Hmm skulle kunna vara. Tack
Skickat från min SGP311 via TapatalkKommentar
-
Jag undrar också, min bror köpte dessa två till mig men lappen var borta i affären, jag gissar på någon sorts ciklid men vet någon vad för slags/ om det ens är en ciklid?
Kommentar
-
Ser ut som några ungfiskar av Tropheus (duboisi?), men där är jag inte expert. Jättefina fiskar, men kolla upp att de passar in i ditt akvarium med de fiskarna och de vattenvärden du har. Tanganyikafolket får supplera här.Haninge akvarieföreningKommentar
-
"You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleriKommentar
-
En snabbtitt med efterföljande "magsvar" från min sida. Men googla gärna "Tropheus duboisi juvenile". Hur som helst är det väl knappast en fisk för sällskapsburken...Haninge akvarieföreningKommentar
-
Dom skall ha ett akvarium som är minst 150 cm långt och man skall ha minst 10 av dom.
Angående arten i det första inlägget så vet jag inte vad det är men Ameca splendens är väl inte längsrandiga som dessa verkar vara enligt fototAkvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
-
Ja de prickiga är Tropheus duboisi
Dom skall ha ett akvarium som är minst 150 cm långt och man skall ha minst 10 av dom.
Angående arten i det första inlägget så vet jag inte vad det är men Ameca splendens är väl inte längsrandiga som dessa verkar vara enligt fotot
Jämför med duboisiungfisken nere till höger:
Tycker den ser mycket kortare och högre ut i kroppen, och färger och mönster känns också lite annorlunda. De på Jenniimarias bilder har bl.a genomskinlig stjärtfena, medan duboisin i artregistret har svarta fenor.Senast redigerad av Shepard; 14 July 2014, 20:34."You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleriKommentar
-
Hmm, jag undrar jag... Tycker inte formen stämmer med Tropheus, och inte mönstret heller. Tycker som sagt att de påminner mer om Tilapia i formen.
Jämför med duboisiungfisken nere till höger:
Tycker den ser mycket kortare och högre ut i kroppen, och färger och mönster känns också lite annorlunda. De på Jenniimarias bilder har bl.a genomskinlig stjärtfena, medan duboisin i artregistret har svarta fenor.Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
-
Ja de prickiga är Tropheus duboisi
Angående arten i det första inlägget så vet jag inte vad det är men Ameca splendens är väl inte längsrandiga som dessa verkar vara enligt fototKommentar
-
Vet inte. Har du inget bättre foto? Vilka andra fiskar fanns det i akvariet? Hur stora var dom?
Det finns ju också skyltar vid varje akvarium på den blå planeten - vad stod det på skylten vid detta akvarium?Akvaristiska hälsningar
Kjell
-
Skickat från min SGP311 via TapatalkKommentar
Kommentar