Jag har nog 2 vad jag kan komma på nu, den ena är en blackghost men den skiljer sig på sättet från den andra blackghosten jag har, nog för att dom brukar ligga åt alla håll och kanter men denna brukar ligga på ryggen, och idag som jag sett för första gången så låg den i utflåset av pumpen upp och ned och lät vattnet strila över magfenan och under ena sidofenan så att det fladdrade, såg detta när grannen var här i eftermiddags, sent ikväll så såg jag att den gjorde samma sak igen en liten lustigkurre,
Den andra fisken är en praktbotia, den simmar alltid med en sten i munnen, första gången jag såg detta så trodde jag den satt fast i munnen på den men när jag matade så släpte han stenen och åt, jag har däremot lagt märke till att varjegång jag tittar in där så simmar samma botia med en sten i munnen, har runt 15 st botior och har aldrig sett någon annan som simmar runt med stenar i munnen, mat och snäckor brukar man ju se i munnen på dom men att dom simmar runt med samma sten i timmar är kanske inte det vanligaste.
Kanske fel på det karet för båda fiskarna bor i samma kar.
Den andra fisken är en praktbotia, den simmar alltid med en sten i munnen, första gången jag såg detta så trodde jag den satt fast i munnen på den men när jag matade så släpte han stenen och åt, jag har däremot lagt märke till att varjegång jag tittar in där så simmar samma botia med en sten i munnen, har runt 15 st botior och har aldrig sett någon annan som simmar runt med stenar i munnen, mat och snäckor brukar man ju se i munnen på dom men att dom simmar runt med samma sten i timmar är kanske inte det vanligaste.
Kanske fel på det karet för båda fiskarna bor i samma kar.
Kommentar