15.30 står jag vid dörrarna som ett barn vid godis avdelningen : p
Zoozity öppnar nordens största djuraffär i Malmö 7/2
Kollaps
X
-
Guest
-
Så då har jag kommit tillbaka efter besöket på Zoozity. Som helhet säger jag att det var "ok".
Uppbyggd lite efter upplevelsetema. T.ex. fanns det en terrarie"grotta", flera stora fågelburar, kaniner, hamstrar, vädur, en kajmanbassäng (med en kajman), och en akvarieavdelning som var ok. Endast ett uppvisningsakvarium, och detta var saltvatten.
Inte så jättestort utbud på fiskar (akvarietjänst leder på denna fronten), och inga ovanligheter. Fanns även en saltvattensavdelning som sagt.
Prismässigt ligger det väl på en vanlig nivå. Vill jag handla billigt så är det fortfarande Hornbach som gäller, och vill jag handla fiskar är det akvarietjänst.
Växtavdelningen var den med störst utbud om man jämför med konkurrenterna.
Tillbehörsavdelningen hade inte så stor variation, utan det var ett fåtal av de stora märkena som dominerade.
ber till gudarna att de inte tar alltför mycket av Akvarietjänst's omsättning.
vore extremt otrevligt om denna eminenta butik får problem pga en ny stor spelare så nära......Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
Ibland är jag :Ibland är jag:
Men oftast är jag:
Kommentar
-
Var där idag också. (om chefen läser, så läs vidare)
Det var större än vad jag trodde, hade inte tid att gå igenom allt men jag var hyffsat impad av reptilavdelningen. Fastnade vid växtkaren som verkligen hade stort utbud. Attans att jag redan hade beställt i Helsingborg.
Men jag tror mer på den personliga servicen jag får på dom lokala ställena, dock ska jag säga att det verkar vara trevlig personal. Dom som inte jobbade på den avdelningen man hade frågor om tog med en bort till en som kunde hjälpa en.
Priserna har jag väl inget att säga om förutom att jag tyckte att vissa fiskpriser var högre än jag sett på andra ställen som jag brukar besöka.
Men jag ska nog dit och kolla mer när jag har bättre med tid.Kommentar
-
Var också där idag.
De hade mycket växter, köpte en Lotus för 119 kr (vet inte om det är mycket eller lite men det är en växt jag länge letet efter).
Förutom växterna så var jag inte särskillt impad av akvarieavdelningen.
Reptilavdelningen däremot var imponerande (med tanke på hur lite grejor andra zoobutiker brukar ha inom detta område) men om jag ska köpa foder så är det fortfarande Tropikhuset som gäller./ rödtoppen /
Kommentar
-
hade de räkor på Zoozity?
och slutligen har de syrsor som är billigare än tropikhuset (förresten går det)
ska kanske dit på lördag och kolla lägetA.agassazii, "L187", klippräka, Neocaridina denticulata sinensis, Neocaridina cf. zhangjiajiensis, Labidochromis caeruleus, Kakusa yngel
Skåne biotiop, + sebrafisk..Kommentar
-
Guest
Jag var på ZooZity idag ganska ok fiske avdelning.
Dom har inte fått alla fiskar dom vill, de har basic enligt en kille jag snacka med.
De har Amanoräkor inga andra. Frågade om de skulle ta in fler sorter. Men då sa han
"kanske, tror inte det"
Inte bättre änn Akvarietjänst tyckte jag : /
De har mycket annat med, se det som namnet ett ZOO mitt i stan.Kommentar
-
SKa dit idag tänkte jag och kolla läget
Tar med kameran för säkerhets skull, man kanske ser nåt sevärt att föreviga________________________________________________
Matte med finaoch
kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri
Kommentar
-
Zoo Zity ska öppna en affär i ett för närvarande nästan tomt köpcenter i närheten där jag bor, affären ska tydligen ta upp nästan hela övervåningen, och de ska tydligen ha olika personal på de olika avdelningarna, som kan sitt specialområde, t.o.m ha personal som enbart har hand om kassan. Jag har sökt jobb där, men skulle förvåna mig om jag får det.
De ska bygga ett hajakvarium som går genom två våningar. Reptilavdelningen ska se ut som grottor, och så, om jag fattade rätt.
Har du fått åka på intervju där då?? Jag va där förra veckan och fick reda på denna veckan att jag fått jobb på Fågel och gnagaravdelningen. Ska bli riktigt kul att va med att starta en ny butik i GBG.Kommentar
-
-
jag var där igår de hade många fiskar även lite ovanligare fiskar som man inte ser i alla andra affärer lite synd att det int efanns namn skyltar+priser på alla arter.
jag är lite förvånad över deras sortiment av växter men det är kanske bara nu i början det är så välsorteratA.agassazii, "L187", klippräka, Neocaridina denticulata sinensis, Neocaridina cf. zhangjiajiensis, Labidochromis caeruleus, Kakusa yngel
Skåne biotiop, + sebrafisk..Kommentar
-
Var nog inte någe superbra priser som jag såg det iaf.....en del hade inte ens fått pris än så dom kanske var billiga
Liknade mest ett cirkusliknande komplex dit småungeföräldrarna ska bli tvugna att släpa dit ynglen på helgen för att ha nåt nytt att göra.
Visst var där en del sevärdheter men njae.....går nog till akvarietjänst när jag ska ha nåt i tillbehörsväg och fiskväg________________________________________________
Matte med finaoch
kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri
Kommentar
-
Heter du möjligtvis Frida?
Kommentar
-
Japp, jag var där i förra veckan, de skulle höra av sig inom några veckor se de."You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleriKommentar
-
Kommentar
Kommentar