BX GÄVLE Akvarie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HazelCR

    Ursprungligen postat av ZoOlOgiC
    Jo ochså vill jag bara förvarna alla att jag serutsom "hej kom å hjälpmig" .

    jag med min sedvanliga tur har såklart fått en sågottsom oprovocerad spark i nyllet av en förmodligen påtänd ligist och ser därför ut som att jag har "gått in i en dörr".

    Men denna spark gjorde så att mitt kindben kollapsade in i en bihåla och mitt ansikte trots svullnaden är injunket just över kindbenet.
    10 millimeter sade läkaren.
    Jag skall förhoppningsvis opereras på tisdag.

    Tack å hej leverpastej.
    Ps jag kommer alltså trots allt : )

    ....Nu börjar man ju tycka riktigt synd om dig!
    Det är tur att det finns grabbar som Stefan Sauk, som lärt oss uttrycket;

    " vafaaaan, lite aids ska väl en karl tåla! "

    Jag ser fram emot att få höra din version av "sågottsom oprovocerad spark i nyllet" ikväll.

    Ha det gott, så länge, om du nu kan ha det.

    //Gunnar

    Kommentar

    • sockerconny
      • October 2004
      • 2349

      Attans bananer, sitter här med halsont och diverse småkrämpor!
      (Ja, nån Stefan Sauk är man ju inte!!)

      För att inte riskera att åka på en riktigt envis förkylning så ska jag ha en alldeles egen akvarieträff med ett par av mina kompisar: Tjocktröjan och Raggsockorna. (För att ev. relativt tidigt ikväll gå in i en närmare diskussion med en annan bekant: Sängen!)

      Kontentan av detta:
      Tyvärr blir det inte några pepperkakor från "yours truly" denna gång, vilket suger grov hästballe!!
      F-n oxå, jag såg riktigt fram emot träffen!!

      Om inte annat så såg jag lixom Gunnar oxå fram emot att få höra Jimmys version av "en så gott som oprovocerad spark i nyllet" !!!!!!


      Ha en alldeles förträfflig kväll med diverse glögg och annat smaskigt!!!
      MVH:
      ThomaSockerconny

      Kommentar

      • sockerconny
        • October 2004
        • 2349

        Ursprungligen postat av ZoOlOgiC
        Men denna spark gjorde så att mitt kindben kollapsade in i en bihåla och mitt ansikte trots svullnaden är injunket just över kindbenet.
        10 millimeter sade läkaren.
        Jag skall förhoppningsvis opereras på tisdag.
        Och jag måste ju samtidigt tillägga ett kort "Fy fan!"!
        Det lät inte som en promenad i parken precis!!
        Bästa lyckönskningar för att du får ett lyckosamt tillfrisknande!!



        ......fan Jimmy, det är mycket skador nu!!!!

        Kommentar

        • newborn
          • March 2005
          • 27

          Äh va faen lite halsont är väl inget, glöggen är ju värsta dunder medlet, botar precis allt! :P

          Jag kommer såklart, hoppas alla anra också gör det ! .. Vi synes !
          Kalle
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=251646

          Kommentar

          • Cargis
            • April 2005
            • 72

            Vid sådana krämpor sockerconny är en rejäl whiskey att rekomendera, om du inte blir bättre så blir det iallafall lite roligare!
            "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat."
            Nalle Puh

            Kommentar

            • newborn
              • March 2005
              • 27

              Man kan ju alltid blanda :P hehe
              Kalle
              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=251646

              Kommentar

              • Terato
                • November 2003
                • 560

                Ursprungligen postat av Cargis
                Däremot är jag intresserad om det är någon som har några låga, långsamt växande som är tåliga, är de dessutom snygga så är det ett par + i kanten. (nej det är ingen kontaktannons! )
                .

                Hmm.. låg.. långsamt växande.. snygg. Ja det låter som jag det!
                Jaha! Det var INTE en kontaktannons :P haha
                /Sara Östlund

                Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=125337

                Kommentar

                • ZoOlOgiC
                  • October 2004
                  • 259

                  Tjoff.

                  Ursprungligen postat av sockerconny

                  ThomaS OCKERconny

                  Fan du gör riktigt skäl för ditt namn :P :O HEHE!

                  Skall du vara hemma med snor i bihålorna när jag kommer med hela mitt ansikte i bihålorna!

                  Provoceringen var följande!
                  Jag var något irriterad på följande sätt.
                  Denne misstänkte påtände kamrat satt och visslade på HÖGhals en truddilutt som bestod av 3toner i ca 30 minuter undertiden som vi andra satt och åt.

                  Jag påpekade detta och tillade: "annars kastar jag groggen på dig"

                  Sagt och gjort så "hytte" jag med glaset bara, då han slog det ur handen på mig så innehållet for genom rummet.
                  "Hämtar du en handduk och torkar upp det där" sade jag och han hämtade handukar men vägrade torka. Han fortsatte bara vissla, flina och nicka frånvarande.
                  efter ca 5-10 minuters hotande utan resultat så tillade jag med allvar, "torka! ANNARS MÅSTE jag kasta min colalight på dig" då sade galningen, "gör det du!" fortfarande visslande och nickande.

                  Efter att jag otaliga gånger påpekat att slibbet på golvet skulle torkas upp och vetskapen av att han dock alltid varit ett fyllesvin med stor fylleskojglimt i ögat så räknade jag till 5 och sade en sista gång. "nu kastar jag Colan" och när han nickade så kom läsken.

                  Då gick han iväg och tog av sig tröjan, jag ställde mig på alla fyra och torkadeupp läsken. efter några ögonblick så kom han tillbaka fortfarande helt lugn, men sen spårade han ur (säger vittnen). han började slå mig i bakhuvudet med knuten näve ca 20-30 slag och när de andra i lägenheten slet bort honom så riktade han en våldsam spark mot min högra kind och krossade den i ett ögonblick.

                  resten kommer ni andra att se. Och OckerConny hehe den ursäkten får du nu läsa som alla andra för den e bra dryg att berätta för alla helatiden.
                  Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
                  [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

                  Kommentar

                  • sockerconny
                    • October 2004
                    • 2349

                    Ursprungligen postat av Cargis
                    Vid sådana krämpor sockerconny är en rejäl whiskey att rekomendera, om du inte blir bättre så blir det iallafall lite roligare!
                    Mission completed!! En STOOR skotsk blended avslutad!!
                    Hmm...undrar om man ska ta en till, ja i förebyggande syfte!??!

                    Kommentar

                    • jackson
                      • September 2003
                      • 1242

                      Nu kommer jag, om inget annat är sagt.(Med växter).
                      Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
                      Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

                      Kommentar

                      • sockerconny
                        • October 2004
                        • 2349

                        Faen Jimmy, jag trodde du visste bättre än så!! Alla vet väl att läsk inte är bra för hälsan!?!? ..hehe..

                        Skämt åsido, med risk för att upprepa mig från tidigare inlägg: FY FAN!! Finns lixom inte mycket mer att säga..?!
                        Men som dom gamla grekerna(?) sa: Det som inte dödar en, stärker en!! (ja, nåt i den stilen...)
                        Krya på dig din gamle indian..

                        Kommentar

                        • HazelCR

                          Eftersom jag inte kom iväg, så köpte vi Dif-BIF på canal+, 0-0 ,och paus just nu.

                          Kommentar

                          • zorox
                            • November 2005
                            • 144

                            jag vill tacka för en trevlig kväll.
                            646 liters kar på G

                            Min ZOON : http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=537759

                            Kommentar

                            • Cargis
                              • April 2005
                              • 72

                              Trevlig träff igår!

                              Hoppas att glöggen var ok. Innebandyn resulterade i ett gäng blåmärken och en stukad tumme, tror att ni hade det bättre.
                              "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat."
                              Nalle Puh

                              Kommentar

                              • Terato
                                • November 2003
                                • 560

                                jag tackar också för träffen. å växterna!
                                /Sara Östlund

                                Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=125337

                                Kommentar

                                Arbetssätt...