Ursprungligen postat av Lenmar
Zoopetklubb Väst
Kollaps
X
-
Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt. -
Ursprungligen postat av LenmarVisst ligger det väl en zooaffär i Trollhättan? Stavre zoo?
...Johan...220 liter växtsoppa.
Mäsk-CO2, 2x5 liter, powerhead som reaktor.
PMDD (KH2PO4, KNO3, NutriSi), ca 2 doser/vecka
Aquarelle 0,3 W/literKommentar
-
Får tyvärr dra mig ur. Skal hämta fisk på kastrup på fredag o sen blir det koppning resten av kvällen. Nästa helg vigs helt åt ciklidstämman så i prioriteringens tider så..............
Ni får hade bra o jag får kolla in rapporterna.Kommentar
-
Ursprungligen postat av kaj.pFår tyvärr dra mig ur. Skal hämta fisk på kastrup på fredag o sen blir det koppning resten av kvällen. Nästa helg vigs helt åt ciklidstämman så i prioriteringens tider så..............
Ni får hade bra o jag får kolla in rapporterna.Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
-
Ursprungligen postat av kaj.pFår tyvärr dra mig ur. Skal hämta fisk på kastrup på fredag o sen blir det koppning resten av kvällen. Nästa helg vigs helt åt ciklidstämman så i prioriteringens tider så..............
Ni får hade bra o jag får kolla in rapporterna.Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit
Nunc Est BibendumKommentar
-
Ursprungligen postat av MagicFingersNEJ, vem skall nu ha med sig Guldancistrus?? :/...
Är behovet akut så gick ett antal till Trop, så du kan hämta en där.Kommentar
-
Ursprungligen postat av kaj.pHehe Nu är det inte jag som odlar dessa utan Odis också varbergare o medlem i gbg ciklidgrupp. Talade med honom senast ikväll o han sa att för att ha varit dålig åtgång på dessa så han hade separerat paret. Nu det sista har det dock smällt till o alla har gått. De sista gick på ciklidgruppensmöte i måndags. Men, men kan lungt meddela att nya är på väg. Parets ofrivillga separation är över o redan syns små en cmare. Så till auktionen i höst finns det fina.
Är behovet akut så gick ett antal till Trop, så du kan hämta en där.
nej trop-priser vill man ju inte betala .. så vacker väntan till i höst...
kanske säljer av en av mina ståtliga hannar vid auktionen oxå...(kommer från karlstad den firren)Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit
-
Jag ska också ta med mig 3 fiskar (Gyrinocheilus aymonieri) till autionen, men jag är orolig över att det kan bli för många timmar i plastpåsen. Ska man dela upp dem i olika påsar? Eller ska man slänga i en syretablett?"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans
any more than black people were made for whites
or women for men." - Alice WalkerKommentar
-
[quote=batski]. Ska man dela upp dem i olika påsar? (/quote]
det beror på hur stora dom emvh alexander
min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=516459Kommentar
-
Hur blir det med samåkningen?
Ursprungligen postat av alcardet beror på hur stora dom e
Hur blir det med samåkningen förresten? Det är redan torsdag och jag vet fortfarande inte vem jag ska åka med eller vilken tid..."The animals of the world exist for their own reasons.
-
Ursprungligen postat av batskiHur stora kan de vara (de bor inte hos mig)? 6-7 cm kanske. Jag är orolig för ammonium och för att syret ska ta slut.
Hur blir det med samåkningen förresten? Det är redan torsdag och jag vet fortfarande inte vem jag ska åka med eller vilken tid...
kan tyv. inte plocka upp dig, jag åker småvägarna te T (190-an och 42-an).och gissar på att bilen é fyll me auktionsgods som vanligt....Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit
-
Ursprungligen postat av MagicFingersTa dom i en hink och packa om dom på plats é nog bäst ur fisksynpunkt, kanske tom. att du kan göra det vid försäljning?!!.. 09-16 är en lång stund att vara i påse...och mata dom inte imorgon för att minska ammoniumen.."The animals of the world exist for their own reasons.
-
Ursprungligen postat av batskiTack för tipsen! Men blir det inte kallt i en hink? Påsen kan man ju ha i en värmeväskan...
försök skaffa nån på nån akv. butik tills imorgon..Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit
-
Funderar på om jag kanske kan möta nån på vägen så slapp jag köra ensam 65 mil på lördag ? Kanske möta upp med hallandsfolket om dom inte är en full bil ?
Vad tror ni ?________________________________________________
Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet GalleriKommentar
-
Ursprungligen postat av MagicFingersdet kan man ju med en hink oxå, om man har en stoor friggolåda...
försök skaffa nån på nån akv. butik tills imorgon..
Fast jag vet fortfarande inte vem som kan tänka sig ha med dig i bilen och vilken tid vi åker..."The animals of the world exist for their own reasons.
Kommentar