Zoopetklubb Väst
Kollaps
X
-
-
AgnetaKommentar
-
Hoppas nu att det blir rätt!
Hemma Hos MaxB
Tid: Lördagen den 20/10 kl. 11.00
Samling: Vid affären Torslanda Zoologiska, Gamla Flygplatsvägen 18, Torslanda
"Program": Vi tar först en snabbtitt i affären och sedan beger vi oss iväg till MaxB som bor alldeles i närheten. Hos honom snackar vi fisk, kollar på hans akvarier (se denna tråd) och får även en förstahandsvisning av en helt ny akvariebok om L-malar.
Anmälda till denna träff:
MaxB
Kjell Fohrman
ansjo
batski
Raskens + Ida + yngel
noisy
staan
Pannecke
Annaica
Totalt 11 st/Anders
Medlem i NCS - givetvis!Kommentar
-
"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans
any more than black people were made for whites
or women for men." - Alice WalkerKommentar
-
[quote=Kjell Fohrman;1028105]Jodå, men denna gång är det ju i Göteborg så det blir kanske inte så mycket samåkning då.[quote]
Jag pratar ju naturligtvis om oss som kommer söderifrån...Kommentar
-
[QUOTE=tummen;1029690][quote=Kjell Fohrman;1028105]Jodå, men denna gång är det ju i Göteborg så det blir kanske inte så mycket samåkning då.
Jag pratar ju naturligtvis om oss som kommer söderifrån...Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit
Nunc Est BibendumKommentar
-
-
Schysst Jag vet inte vilken väg du kör så det är lite svårt att säga vart. Kom gärna med nåt bra förslag?"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans
any more than black people were made for whites
or women for men." - Alice WalkerKommentar
-
Säg vart ni bor så kan jag ge lte förslag. Jag åker förmodligen rakt över Elfsborgsbron.Kommentar
-
Nytt angående Tysklandsresan
Angående Tysklandresan så tänkte jag bara meddelat att jag i nu i Tyskland kom överens med de 2 mycket berömda räkodlarbröderna Carsten och Frank Logemann om att vi kan komma och besöka dom på hemvägen på söndagen. Vi får kolla på deras odling och det ges även möjlighet att handla räkor av dom.
Hemma Hos MaxB
Tid: Lördagen den 20/10 kl. 11.00
Samling: Vid affären Torslanda Zoologiska, Gamla Flygplatsvägen 18, Torslanda
"Program": Vi tar först en snabbtitt i affären och sedan beger vi oss iväg till MaxB som bor alldeles i närheten. Hos honom snackar vi fisk, kollar på hans akvarier (se denna tråd) och får även en förstahandsvisning av en helt ny akvariebok om L-malar.
Anmälda till denna träff:
MaxB
Kjell Fohrman
ansjo
batski
Raskens + Ida + yngel
noisy
staan
Pannecke
Annaica
Totalt 9 st
Höstprogrammet i Zoopetklubbväst.
24/11. Vi går på GCGs höstauktion
15/12. Glögg med pepparkakor hos Kjell Fohrman
Vinterresa:
Långresa till Hannover i Tyskland. Huvudattraktionen är då självklart "Växtakvarietävlingen" www.planted-aquarium.de som är en del av en stor husdjursmässa, men vi kommer även att besöka akvarieaffärer och odlare. Vilka odlare som besöks beror på vad som är intressantast för de som anmäler sig, men det finns såväl räkodlare som diskusodlare efter färdvägen.
Avresa kommer att ske på torsdag kväll (31/1) kl. 19.00 med Kielfärjan från Göteborg. Hem kommer vi måndag morgon (4/2) kl. 09.00. Det innebär alltså 2 nätter på färjan och 2 nätter på hotell. Priset går inte att ange exakt, men lär nog hamna på ca. 2.000 kr per pesron vilket då inkluderar färja (inkl. hyttplats), bilkostnader och hotell.
Anmälda:
Kjell Fohrman
ansjo
MagicFingers + Marie
fifi + kompis
kaj.p
Maria - Sjöjungfru
Lenmar
Annika
Raskens Ida
staan
Totalt: 12 st anmälda
Medlemskrav i Zoopetklubbväst.
1/ Gold-medlemskap
2/ Ett glatt humörAkvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
-
Kommentar
-
7:an går ju direkt till Frölunda så det borde ju inte vara någe knas med att möta upp vid Frölunda torg om ni åker med Panneke? För batskis del så går det väl också en spårvagn till Frölunda?
Iiih, jag går här å värker på om jag skall hänga med eller inte, om jag har tid eller inte. Är SÅÅÅ nyfiken på Max's burkar juh! I sådant fall hade jag kunnat hämta i Gamlestan men jag vet inte än...Goa hälsningar, Maria Min hemsidaMan kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!Kommentar
Kommentar