Zoopetklubb Väst
Kollaps
X
-
Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt. -
Trevligt.
Kom igen nu ni andra och boka er - två till så kan vi boka 2 bilar
Resa till Planted Aquarium i Hannover, Tyskland
Tid: Vi tar färjan ner till Kiel kl. 19.00 på torsdagskvällenden 5/2 och åker hem från Kiel på söndagskvällen den 8/2 (hemma i Gbg 09.00 på måndagsmorgonen den 9/2).
Det är ju också möjligt för ett gäng att skippa färjan och åka ner med bil (skulle t.ex. funka bra för de som är från södra Sverige) och ansluta i Hamburg/Hannover.
Program: Vi besöker en husdjursmässan där växtakvarietävlingen Planted Aquarium ingår (kolla in Zoopetartikeln från förra årets Planted Aquarium). I övrigt kommer vi att besöka odlare, offentliga akvarier samt akvarieaffärer (kolla på videon från förra årets resa).
Pris: Går ännu inte att ange exakt men sannolikt så kommer det att kosta ca. 2.000 kronor och då ingår färja t/r, hyttplats på färja, 2 nätters dubbelrum på hotell, bilkostnad i Tyskland. För de som åker bil direkt blir naturligtvis priset lägre.
Deadline för bokning: Preliminärt den 31/12, men ju tidigare desto bättre (båtresan blir dyrare ju senare man anmäler sig). Observera att en bokning är definitiv för så snart jag fått en bil full så bokar jag färjebiljett för en bil med passagerarna och dessa pengar betalas inte tillbaka av Stena vid avbokning.
Anmälda:
Kjell Fohrman
ansjo
Annika
Lillfrasse
kaj.p
Noisy
Totalt 6 stAkvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
-
Kommentar
-
Härliga bilder!
Det var kul att se hur Kjelles kar liksom "satt sig" nu efter ett år!
M. Sjöjungfu! Fint kar där också!
Kommentar
-
Tack för fotona PanneckeAkvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
-
Ditt stora kar ser helmysigt ut numera
Men jag antar att det tar en två - tre timmars sittning för att verkligen ta in allt och hitta de "hemliga" hörnenMed goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
http://www.youtube.com/user/c90368
/MathsKommentar
-
Akvaristiska hälsningar
Kjell
-
Akvariumet du har räcker väl till ett maraton ungefär...?Kommentar
-
I samband med vårt "Planted Aquarium"-besök så kommer också det första internationella räkchampionatet att äga rum http://garnelen-championat.de/index-e.html
Det kommer att tävlas i 11 olika klasser http://garnelen-championat.de/richtlinien-e.htmlSenast redigerad av Kjell Fohrman; 15 December 2008, 22:58.Akvaristiska hälsningar
Kjell
Kommentar