Okej får fundera på det. Det låter ju jätte trevligt i alla fall. Jag har ju bara bott här uppe i 3 månader så jag känner ju inte till alla städer och byar.
Zoopetklubb Väst
Kollaps
X
-
Jag har varit borta från zpet ett tag. Men detta vill man ju bara inte missa! Skriv upp mig på listan ocksåSalt är balltKommentar
-
Höstens stora Zoopetklubbväst-aktivitet - en Danmarksresa.
Huvudattraktionen under besöket kommer självklart vara studiebesöket på Tropica som är en av världens största akvarieväxtproducenter.
Tropica ligger ju i Århus som ligger ungefär mitt på Jylland och vi kommer att ta oss dit i två grupper - dels en (Grupp 1) som kommer via Göteborg (färja till Fredrikshavn) och dels en (grupp 2) grupp som åker via Helsingborg (färja) eller Malmö (bron) och sedan färja via Odden-Ebeltoft.
Danmarkskarta finns på denna sida www.krak.dk
Nedan följer ett program som gäller för de som åker över Göteborg - ändringar kan ske.
Program från Göteborg
Lördag den 27/8:
Resa Stena Line: 07.30-09.30
Resa Frederikshavn- Aalborg 09.30-10.00
Vi besöker affärer i Aalborg 10.00-11.30
Resa Aalborg Grenå 11.30-12.30
Kattegattcentret inkl. frukost 12.30-15.00 Både grupp 1 och 2
Resa Grenå Århus (Tropica) 15.00-15.30 Både grupp 1 och 2
Tropica 15.30-17.30 Både grupp 1 och 2
Resa Tropica - Vandrarhem Århus 17.30-18.00 Både grupp 1 och 2
Gemensam middag i Århus 19.00 Både grupp 1 och 2
Söndag den 28/8:
Morgenmad 09.00-10.00 Både grupp 1 och 2
Resa Århus - Randers 10.00-10.30
Randers Regnskog inkl. frukost 10.30-13.00 Både grupp 1 och 2
Resa Randers Hirtshals 13.00-14.30
Nordsjömuseet 14.30-17.00
Färja Frederikshavn - Göteborg 20.00-23.15
Lite länkar:
1/Kattegatcentret, Grenå www.kattegatcentret.com
Vuxna 100 DKK / 120 SEK, 3 - 11 år 55 DKK / 65 SEK
2/ Randers Regnskog - www.regnskoven.dk
Vuxna 95 DKK / 115 SEK, 3 - 11 år 50 DKK / 60 SEK
3/ Aalborg Zoo www.aalborg-zoo.dk
4/ Ferskvandsakvariet, Silkeborg - http://www.ferskvandscentret.dk/aqua/index.htm
Vuxna 75 DKK / 95 SEK, 3 - 11 år 45 DKK / 55 SEK
5/ Nordsjömuseet i Hirtshals, - http://www.nordsoemuseet.dk/
Vuxna 110 DKK / 135 SEK, 3 - 11 år 55 DKK / 65 SEK
6/ Tropica - http://www.tropica.com/default.asp
Att exakt ange vad det kommer att kosta är väldigt svårt men om man räknar med 4 personer per bil samt en milkostnad för den som håller med bil på 16 kr/mil samt boende på vandrarhem i dubbelrum med toa och inkl. morgenmad. samt 3 entré-aktiviteter och färjebiljett så hamnar det på ungefär 1.350 svenska kronor per person.
Om ni har några frågor om själva resan och de ställen vi skall besöka (jag har tidigare besökt alla) så skall jag efter bästa förmåga försöka svara på dom.
Preliminär anmälan till Danmarksresan:
Kjell Fohrman
Maria Sjöjungfru + Börje
kaj.p
Micke_A
Len + mar
Zone
Neptun
Cobra
Mattias Andersson
muppins
Niina
MagicFingers + sambo
brams
marcuspajp
Totalt 17 anmälda
Delta kan alla Gold-medlemmar göra oavsett bostadsort samt "familjemedlemmar" till goldisar.Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
-
Ursprungligen postat av Kjell FohrmanÅterkommer inom kort med närmare besked.Gräset är grönare på andra sidan glaset...
Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter saltKommentar
-
Ursprungligen postat av petnymUrsprungligen postat av Kjell FohrmanÅterkommer inom kort med närmare besked.
so som sagt - så fort jag vet besked återkommer jag.Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
-
finns det inga andra vandrarhem(övernattningsmöjligheter), kanske runt dom andra sevärdigheterna?... eller tälta/camping?Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit
Nunc Est BibendumKommentar
-
Ursprungligen postat av MagicFingersfinns det inga andra vandrarhem(övernattningsmöjligheter), kanske runt dom andra sevärdigheterna?... eller tälta/camping?
Men om inte det löser sig med Tropica någon annan helg så får jag börja titta på andra alternativ.Akvaristiska hälsningar
Kjell
-
jag kan nog tala för alla när jag säger att vi åker till danmark för att ha trevligt, träffas och gå på tropica. och det andra är av mer "sekundär" art.
Visst, jag kilar gärna in i några danska zoobutiker och handlar lite hårdvara och gärna någon butik på vägen hem så man kan få med en del av ransonen hem.Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit
Nunc Est BibendumKommentar
-
Nej inget kamping/tält för min del, ska man njuta så ska man bo i färdig byggda hus på en sådan här resa...Kommentar
-
Jag vill också följa med!!!
Hej alla glada Zoopet-vänner. Det var ett tag sedan jag var inne på forumet och har mycket att ta igen.
Jag vill gärna följa med på resan till Danmark förutsatt att det inte blir helgen 20-21 augusti. Kommer antingen med bil eller tåg från Uppsala. Är det någon från Stockholm/Uppsala som gör mig sällskap?
//AnnikaKommentar
-
Ursprungligen postat av AnnikaJag vill också följa med!!!
Hej alla glada Zoopet-vänner. Det var ett tag sedan jag var inne på forumet och har mycket att ta igen.
Jag vill gärna följa med på resan till Danmark förutsatt att det inte blir helgen 20-21 augusti. Kommer antingen med bil eller tåg från Uppsala. Är det någon från Stockholm/Uppsala som gör mig sällskap?
//Annika
Vore dock kanon om du/ni kunde komma med.
Datum hoppas jag blir spikat nu under veckan.Akvaristiska hälsningar
Kjell
-
Ursprungligen postat av petnymOk, trodde att det bara var för er "västare"... Skall se över ekonomin och möjligheterna att åka ner redan på fredagen, det blir ju "några" mil extra här ifrån Linköping.Gräset är grönare på andra sidan glaset...
Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter saltKommentar
-
BARA STRUL.
FÖRSÖKTE BOKA VANDRARHEM I RANDERS (DÄR VI SKALL VARA PÅ SÖNDAGSMORGONEN) MEN OCKSÅ DÄR VAR DET FULLBOKAT.
FORTSÄTTER KOLLA MÖJLIGHETER - MEN DET KAN NOG DRÖJA LITE INNAN NI FÅR BESKED EFTERSOM JAG JUST NU JOBBAR 25 TIMMAR DYGNET MED ATT FLYTTA MITT KONTOR, LAGRET SMATIDIGT SOM DET NYA KONTORET SKALL GÖRAS IORDNING (MÅLAS, LÄGGAS KLINKER ETC. ETC) SAMTIDIGT SOM ....................
JAG HINNER HELT ENKELT INTE MED - SORRY
Höstens stora Zoopetklubbväst-aktivitet - en Danmarksresa.
Huvudattraktionen under besöket kommer självklart vara studiebesöket på Tropica som är en av världens största akvarieväxtproducenter.
Tropica ligger ju i Århus som ligger ungefär mitt på Jylland och vi kommer att ta oss dit i två grupper - dels en (Grupp 1) som kommer via Göteborg (färja till Fredrikshavn) och dels en (grupp 2) grupp som åker via Helsingborg (färja) eller Malmö (bron) och sedan färja via Odden-Ebeltoft.
Danmarkskarta finns på denna sida www.krak.dk
Nedan följer ett program som gäller för de som åker över Göteborg - ändringar kan ske.
Program från Göteborg
Lördag den 27/8:
Resa Stena Line: 07.30-09.30
Resa Frederikshavn- Aalborg 09.30-10.00
Vi besöker affärer i Aalborg 10.00-11.30
Resa Aalborg Grenå 11.30-12.30
Kattegattcentret inkl. frukost 12.30-15.00 Både grupp 1 och 2
Resa Grenå Århus (Tropica) 15.00-15.30 Både grupp 1 och 2
Tropica 15.30-17.30 Både grupp 1 och 2
Resa Tropica - Vandrarhem Århus 17.30-18.00 Både grupp 1 och 2
Gemensam middag i Århus 19.00 Både grupp 1 och 2
Söndag den 28/8:
Morgenmad 09.00-10.00 Både grupp 1 och 2
Resa Århus - Randers 10.00-10.30
Randers Regnskog inkl. frukost 10.30-13.00 Både grupp 1 och 2
Resa Randers Hirtshals 13.00-14.30
Nordsjömuseet 14.30-17.00
Färja Frederikshavn - Göteborg 20.00-23.15
Lite länkar:
1/Kattegatcentret, Grenå www.kattegatcentret.com
Vuxna 100 DKK / 120 SEK, 3 - 11 år 55 DKK / 65 SEK
2/ Randers Regnskog - www.regnskoven.dk
3/ Aalborg Zoo www.aalborg-zoo.dk
4/ Ferskvandsakvariet, Silkeborg - http://www.ferskvandscentret.dk/aqua/index.htm
Vuxna 75 DKK / 95 SEK, 3 - 11 år 45 DKK / 55 SEK
5/ Nordsjömuseet i Hirtshals, - http://www.nordsoemuseet.dk/
Vuxna 110 DKK / 135 SEK, 3 - 11 år 55 DKK / 65 SEK
6/ Tropica - http://www.tropica.com/default.asp
Att exakt ange vad det kommer att kosta är väldigt svårt men om man räknar med 4 personer per bil samt en milkostnad för den som håller med bil på 16 kr/mil samt boende på vandrarhem i dubbelrum med toa och inkl. morgenmad. samt 3 entré-aktiviteter och färjebiljett så hamnar det på ungefär 1.350 svenska kronor per person.
Om ni har några frågor om själva resan och de ställen vi skall besöka (jag har tidigare besökt alla) så skall jag efter bästa förmåga försöka svara på dom.
Preliminär anmälan till Danmarksresan:
Kjell Fohrman
Maria Sjöjungfru + Börje
kaj.p
Micke_A
Len + mar
Zone
Neptun
Cobra
Mattias Andersson
muppins
Niina
MagicFingers + sambo
brams
marcuspajp
Annika
pernym + flickvän
Totalt 20 anmälda
Delta kan alla Gold-medlemmar göra oavsett bostadsort samt "familjemedlemmar" till goldisar.Akvaristiska hälsningar
Kjell
-
Ville bara tala om att jag fortfarande jobbar på att få ihop allting.
Jag har fått klart med Claus på Tropica om att det går att besöka dom både den 20 och den 27 - så långt allt bra.
Vad gäller vandrarhem så verkar allt vara uppbokat den 27-28 - även vandrarhem i städer i närheten av Århus.
Så nu håller jag på att köra en ny vända för att hitta ett vandrarhem den 20-21 istället.
"Problemet" är att vi blir så pass många och att vandrarhemmen oftast är ganska små och max, har kanske bara 20-25 rum och om jag då vill prel.boka 12-15 rum så är det kört. Däremot om vi hade varit under 10 personer så hade det varit lätt som en plätt.Akvaristiska hälsningar
Kjell
-
SKIPPA STRESSEN, Kjell!!!!
Låt det ta den tid det tar....
Vi ska ju inte åka nästa vecka direkt....Senast redigerad av Mattias Andersson; 23 June 2005, 15:07.Kommentar
Kommentar