Zoopetklubb Syd

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tenkare
    • May 2005
    • 2519

Och det verkar som att jag inte kommer denna gången.
    Har en förkylning med hosta. Känns som att luftrören går åt skogen när jag hostar och ont i lungorna. Det är dock tid kvar så jag hoppas att jag blir bättre.
    Neca eos omnes, deus suos agnoscet

Min zon Min Tenkare

Kommentar

• Patrik Steen
      • May 2006
      • 8464

Ursprungligen postat av Tenkare
      Och det verkar som att jag inte kommer denna gången.
      Har en förkylning med hosta. Känns som att luftrören går åt skogen när jag hostar och ont i lungorna. Det är dock tid kvar så jag hoppas att jag blir bättre.
      Klart du kommer krämpor har man gått med hela livet inget man dör av det går över när du blir 65 eller ungarna flyttar hemifrån
      Mvh.Patrik

Kommentar

• Patrik Steen
        • May 2006
        • 8464

Zoopet Syd tänker besöka Kristian som odlar Corydoras i Malmö närmare bestämt
        på Nobelvägen Nr.147
        Tid:11.00
        När:Söndagen den 13 April
        Vi kommer även att få chansen att köpa Pansarmalar,Räkor,Ciklider och Malar
        till reducerade priser,så missa inte tillfället att följa med.
        Efter det besöket så ska vi besöka Magnus som även han har en lokal längre ner på Nobelvägen mot Södervärn som han och Jesper har en odling i mer om detta kan ni kontakta EvaPeva via PM
        Anmälda
        ---------------------------
        Patrik Steen
        Starman
        miluhe+make
        EvaPeva+3
        NE+1
        Nå Nirvana Nu
        [lum]+1
        Robin.H
        Tenkare
        Solbacka
        Monika (eventuellt med)
        17 Anmäla till denna träff

Kommentar

• Patrik Steen
          • May 2006
          • 8464

Zoopet Syd tänker besöka Kristian som odlar Corydoras i Malmö närmare bestämt
          på Nobelvägen Nr.147
          Tid:11.00
          När:Söndagen den 13 April
          Vi kommer även att få chansen att köpa Pansarmalar,Räkor,Ciklider och Malar
          till reducerade priser,så missa inte tillfället att följa med.
          Efter det besöket så ska vi besöka Magnus som även han har en lokal längre ner på Nobelvägen mot Södervärn som han och Jesper har en odling i mer om detta kan ni kontakta EvaPeva via PM
          Anmälda
          ---------------------------
          Patrik Steen
          Starman
          miluhe+make
          EvaPeva+3
          NE+1
          Nå Nirvana Nu
          [lum]+1
          Robin.H
          14 Anmälda till denna träff

Kommentar

• daniel_i_malmö
            • April 2002
            • 1103

God fiskelycka hos Kristian och Magnus & Jesper i morgon! Kom att tänka på att det är ju ytterligare en MAF-medlem som har odlingslokal i samma kvarter som Kristian. Kanske läge att höra med Kristian om det går att besöka den också?

Kul att se så många från Zoopet på MAF-mötet i torsdags! Jag tyckte Patriks föredrag var riktigt inspirerande. Han gick ut tungt med lite kemiska formler men kom snabbt in på konkreta tips på hur man byggde riktigt effektiva filter väldigt billigt.

Lite nyheter kring MAFs aktiviteter som kom upp på mötet i torsdags:

Som jag tidigare berättat om åker MAF en runda till några av sydsveriges bästa akvarieaffärer den 19e april. Nytt är att det inte bara blir möjlighet till fiskinköp utan också till fiske!

MAFs traditionsenliga vårgrillning efter affärsturen blir nämligen för första gången vid Kjelles sommarstuga. Vid stugan finns en sjö med gott om fisk och Kjelle meddelar att det var fritt fram att fiska för de som vill ha något riktigt färskt att lägga på grillen! Själv tänkte jag ta med mitt flugspö Men kanske bäst att köpa med något att grilla också om fiskelyckan skulle svika...

Själva affärsturen blir till följande bra affärer: Stoby, Kent i Tyringe och Åled. Vi avslutar affärsturen vid Halmstads Zoologiska vid tretiden. Efter det kan man välja att åka hem eller att delta i MAFs traditionsenliga vårgrillning enlig ovan.

Föreningens saltvattensakvarister kommer att ta en specialtur och börja lite tidigare för att först åka upp till Ciklidhuset i Lerum som är en av Sveriges bästa saltvattensaffärer. De sluter senare under dagen upp med resten.

Nytt på dagordningen är också en tur till Köpenhamnsområdets bästa butiker för trädgårdsdammar och dammfisk den 3e maj.
            Runt Köpenhamn finns några riktigt, riktigt bra dammbutiker. Bland annat kommer vi att besöka Superkoi, ett verkligt fin japanskinspirerat trädgårdscenter med inriktning på dammar och dammfisk.

Sedan tidigare är också följande aktiviteter planerade under vårsäsongen:
            8 maj
            Månadsmöte - Papua Nya Guinea

Föreningens Magnus Petterson, som Zoopet syd besöker den 13/4, har varit iväg och håvat akvariefiskar på andra sidan jordklotet. Förvänta er bra historier och fina fisk- och naturbilder.

10 maj
            Rotplockardag

Vi beger oss ut för att plocka rötter och dekorationsmaterial till våra akvarier. Vid 'vår' mosse finns det massor av uppgrävda rötter att välja och vraka mellan. Från flera meter stora stubbar till smala snirkliga exemplar. De funkar perfekt i akvarium och är snyggare än mangroverötter. Vi är många i föreningen som har dessa rötter i våra akvarier sedan många år. Anmäl er på mötena eller till någon i styrelse.
            Senast redigerad av daniel_i_malmö; 12 April 2008, 22:13.
            Malmö Akvarieförening
            no hope, no harm, just another false alarm

Kommentar

• Patrik Steen
              • May 2006
              • 8464

Då är det snart dags att köra till Lund jag är där mellan 10.00 och 10.30,så ni får ha era mobiler på slagna Daniel och [lum].
              Mvh.Patrik

Kommentar

• EvaPeva
                • May 2007
                • 765

Godmorgon!

Nu är det snart dax att bege sig! Ska bli jättetrevligt! Väl mött en bit söderut!

/Eva

Kommentar

• Patrik Steen
                  • May 2006
                  • 8464

Jag tar med mig en termos med kaffe och fyra muggar är det nån fler som kan göra det??
                  Mvh.Patrik

Kommentar

• miluhe
                    • June 2006
                    • 2090

Jag tar också med mig en termos kaffe o fyra muggar

Kommentar

• Guy Palm
                      • March 2002
                      • 5720

Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
                      Nytt på dagordningen är också en tur till Köpenhamnsområdets bästa butiker för trädgårdsdammar och dammfisk den 3e maj.
                      Runt Köpenhamn finns några riktigt, riktigt bra dammbutiker. Bland annat kommer vi att besöka Superkoi, ett verkligt fin japanskinspirerat trädgårdscenter med inriktning på dammar och dammfisk.
                      Enbart besöket hos Superkoi är värt ett medlemsskap i MAF. Vi var där förra hösten i samband med Killiutställningen i Köpenhamn.
                      Tveka inte utan bli medlemmar i MAF
                      Guy
                      ,Poecilia,SKS,GOC,

Kommentar

• Nå_Nirvana_Nu
                        • June 2007
                        • 702

Hallå allihopa,

tack så mycket Kristian, Magnus och Jesper för att ni gjorde besöken så lyckade, goda kakor

och så klart tack till er i Zoopet Syd som samordnar allt.

NU är jag nybliven ägare till 12 endlers guppy ( skulle egentligen bara haft 6 st. men smarta försäljare har ingen växel i kassan) samt en liten odling foderräkor. Ska bli intressant att se vilken som förökar sig snabbast av dem. Lyckades också komma överens med EvaPeva om att jag snart ska ha posthornssnäckor (tror jag det var) i ett av mina kar.

Kul som vanligt med Zoopets utflykter.
                        Bara synd att jag inte kan va med på alla.

Hoppas ni andra är lika nöjd med era köp som jag är med mina.

Ha de bra allihopa,

till next time...

/ Daniel i Lund

Kommentar

• Patrik Steen
                          • May 2006
                          • 8464

Jag får tacka Kristian,Jesper och Magnus för en mycket lyckad dag verkligen att rekomendera deras odlingar,roligt att så många slöt upp och att träffa nya ansikten på Zoopet Syd, får Tacka EvaPeva för en lyckad träff att du tog kontakt med dessa odlare verkligen lyckat.
                          Kommer lite bilder på det hela som fasnade i alla fall det återstår att se...
                          Daniel (Nå Nirvana nu)Frågade om en liten vårfest hemma som han ville anordna det var bara jag som svarade på det,det måste väl vara fler än jag som är sugen på ett sådant fest???så jag förväntar mig fler svar om detta..
                          Mvh.Patrik

Kommentar

• miluhe
                            • June 2006
                            • 2090

Tack Kristian, Jesper o Magnus det var mycket skoj, tack för kakor, kaffe o juice.
                            Tack även till dig EvaPeva.

Jag fick med mig hem 8st C113, ett fjärilciklidpar och 7st räkor.

Kameran var inte med den här gången så väntar på dina bilder Patrik.

Kommentar

• Patrik Steen
                              • May 2006
                              • 8464

Lite bilder hos Kristian
                              Bifogade filer
                              Mvh.Patrik

Kommentar

• Nå_Nirvana_Nu
                                • June 2007
                                • 702

Angående Zoopet syd-festen...

jag ska kolla upp ett datum och skriver in det sen så får vi se hur många som vill och kan.

Återkommer med detta...

Kommentar

Arbetssätt...