Zoopetklubb Syd

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • starman_
    • March 2004
    • 791

Jag ska till hässleholm imorgon så då passar jag på med en tur till stoby med.

Kommentar

• Intercepter
      • January 2006
      • 962

ska också till stoby men dock inte den dagen då man får lönen konstigt på jobb typ 9:e arbetsdagen i månaden

Kommentar

• Intercepter
        • January 2006
        • 962

nån andra som har lust att hitta på något en dag , förslag?

Kommentar

• daniel_i_malmö
          • April 2002
          • 1103

Torsdag 12e april:
          Månadsmöte hos Malmö Akvarieförening:
          Föredrag: Jesper Flygare från Malmö Museers Akvarium fortsätter sin reseskildring från Indonesien
          Denna gång får vi höra och se vad han stötte på för spännande varelser på Komodoöarna. Alla som hört någon av Jespers tidigare reseskildringar kan intyga att de mycket intressanta och underhållande!

Förutom föredraget har vi som alltid akvaristisk tipstävling och lotteri med fina priser samt fika och trevlig gemenskap!

Mötet börjar kl 19.00 och hålls på i vår lokal på Branteviksgatan 40. Ingång från gaveln.

Alla akvarieintresserade är välkomna!!!

För mer info om kommande aktiviteter i Malmö Akvarieförening se den här tråden:

Som ni kan se har vi många spännande aktiviteter inplanerade!

Bland annat kommer vi åka till en torvmosse för att plocka rötter till akvariet, besöka västkusten bästa akvariebutiker samt göra hembesök hos Alf & Anita - de lär ha extremt mycket säljklar fisk för tillfället.
          Malmö Akvarieförening
          no hope, no harm, just another false alarm

Kommentar

• Patrik Steen
            • May 2006
            • 8464

Jag var inne på länken hos Alf och Anita jag blev smått imponerad hur hinner dem sköta allt bara det är en gåta hos mig.
            Mvh.Patrik

Kommentar

• daniel_i_malmö
              • April 2002
              • 1103

Ursprungligen postat av stene
              Jag var inne på länken hos Alf och Anita jag blev smått imponerad hur hinner dem sköta allt bara det är en gåta hos mig.
              Ja du, det är vi fler som undrar. Jag kan dessutom intyga att alla akvarier och fiskar är i exemplarisk kondition och de verkar lyckas odla varenda art de kommer över. Deras hem är ett paradis för alla som är det minsta killi-intresserade, och mycket kul att se även för andra akvarister. När man ser deras vackra fiskar börjar man genast fundera var man skulle kunna få plats med ett litet killiakvarium... Sen odlar de en del annat också, bland annat lite ciklider och mycket vackra ormhuvudsfiskar.
              Malmö Akvarieförening

Kommentar

• walle77
                • March 2005
                • 121

Tjenare.

Hur går det med zoopet syd???

Har inte haft tid att följa forumet.

Är ni många vad händer här näst??

Jag är intresserad.

Mvh Daniel / Dalby

Kommentar

• Patrik Steen
                  • May 2006
                  • 8464

Ursprungligen postat av walle77
                  Tjenare.

Hur går det med zoopet syd???

Har inte haft tid att följa forumet.

Är ni många vad händer här näst??

Jag är intresserad.

Mvh Daniel / Dalby
                  Det ligger lite nere för tillfälligt men kommer nog i gång nu på sommarkanten
                  Mvh.Patrik

Kommentar

• walle77
                    • March 2005
                    • 121

Okej låter trevligt. Hoppas man kan göra något hem besök hos andra akvarister. Man får så många nya ider.

Kul när man träffas och åker på akvarie turer.

Var med zoopet väst innan när jag bodde i Stenungsund. Vi hade jätte trevligt och kul tillsammans.

Kommentar

• daniel_i_malmö
                      • April 2002
                      • 1103

Okej låter trevligt. Hoppas man kan göra något hem besök hos andra akvarister. Man får så många nya ider.

Kul när man träffas och åker på akvarie turer.
                      Inte för att det är något fel med Zoopet Syd, tvärtom, men har du kollat länken med info om Malmö Akvarieförenings aktiviteter den närmsta tiden? Våra aktiviteter verkar vara precis de du efterfrågar.

Vi är knappt ett hundra akvarietokiga medlemmar i MAF, och blir gärna fler!

I och med att vi är så många medlemmar kan vi ha aktiviteter flera gånger per månad. Det är bara att välja ut de som man tycker verkar intressanta och följa med på dem. Ingen kräver att man skall komma på alla möten eller engagera i föreningsarbete om man inte vill det.

Alla akvarieintresserade är välkomna!
                      Senast redigerad av daniel_i_malmö; 19 April 2007, 23:51.
                      Malmö Akvarieförening

Kommentar

• Intercepter
                        • January 2006
                        • 962

är lite tyst i tråden tycker jag så jag kikar in och livar upp den lite.....
                        nån i zoopetsyd som är en jäkel på att svetsa? tänkte göra en ställning till 2 st 375 liters kar som ska stå ovanför varann och funderade på en i metall denna gång och inte trä då metall håller bättre

Kommentar

• bena
                          • April 2006
                          • 1245

Ursprungligen postat av Intercepter
                          är lite tyst i tråden tycker jag så jag kikar in och livar upp den lite.....
                          nån i zoopetsyd som är en jäkel på att svetsa? tänkte göra en ställning till 2 st 375 liters kar som ska stå ovanför varann och funderade på en i metall denna gång och inte trä då metall håller bättre
                          jobbade som gallersmed tidigare (säkerhetsgrindar etc), men har inte svetsat på snart 10 år..

Kommentar

• Intercepter
                            • January 2006
                            • 962

hehe ok själv svetsar jag bilar på jobb men tycker inte jag själv vågar lita på mina svetsar håller för 1 ton typ ,< kanske säkrare att göra det i trä , hmm mina 250 kar står ju ännu så kanske bara dimensionera de lite störe till det

Kommentar

• Lenmar
                              • February 2004
                              • 6154

Var med zoopet väst innan när jag bodde i Stenungsund. Vi hade jätte trevligt och kul tillsammans.
                              Jajamensan!! Det hade vi!!
                              Bifogade filer
                              Goa hälsningar, Maria Min hemsida
                              Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

Kommentar

• walle77
                                • March 2005
                                • 121

Den bilden är taskig. Har bilen kvar men med nya däck. Hi hi

Kommentar

Arbetssätt...