Jag ska till hässleholm imorgon så då passar jag på med en tur till stoby med.
Zoopetklubb Syd
Kollaps
X
-
ska också till stoby men dock inte den dagen då man får lönen konstigt på jobb typ 9:e arbetsdagen i månadenKommentar
-
-
Torsdag 12e april:
Månadsmöte hos Malmö Akvarieförening:
Föredrag: Jesper Flygare från Malmö Museers Akvarium fortsätter sin reseskildring från Indonesien
Denna gång får vi höra och se vad han stötte på för spännande varelser på Komodoöarna. Alla som hört någon av Jespers tidigare reseskildringar kan intyga att de mycket intressanta och underhållande!
Förutom föredraget har vi som alltid akvaristisk tipstävling och lotteri med fina priser samt fika och trevlig gemenskap!
Mötet börjar kl 19.00 och hålls på i vår lokal på Branteviksgatan 40. Ingång från gaveln.
Alla akvarieintresserade är välkomna!!!
För mer info om kommande aktiviteter i Malmö Akvarieförening se den här tråden:
Som ni kan se har vi många spännande aktiviteter inplanerade!
Bland annat kommer vi åka till en torvmosse för att plocka rötter till akvariet, besöka västkusten bästa akvariebutiker samt göra hembesök hos Alf & Anita - de lär ha extremt mycket säljklar fisk för tillfället.Kommentar
-
Jag var inne på länken hos Alf och Anita jag blev smått imponerad hur hinner dem sköta allt bara det är en gåta hos mig.Mvh.PatrikKommentar
-
Ja du, det är vi fler som undrar. Jag kan dessutom intyga att alla akvarier och fiskar är i exemplarisk kondition och de verkar lyckas odla varenda art de kommer över. Deras hem är ett paradis för alla som är det minsta killi-intresserade, och mycket kul att se även för andra akvarister. När man ser deras vackra fiskar börjar man genast fundera var man skulle kunna få plats med ett litet killiakvarium... Sen odlar de en del annat också, bland annat lite ciklider och mycket vackra ormhuvudsfiskar.Kommentar
-
Kommentar
-
Vi är knappt ett hundra akvarietokiga medlemmar i MAF, och blir gärna fler!
I och med att vi är så många medlemmar kan vi ha aktiviteter flera gånger per månad. Det är bara att välja ut de som man tycker verkar intressanta och följa med på dem. Ingen kräver att man skall komma på alla möten eller engagera i föreningsarbete om man inte vill det.
Alla akvarieintresserade är välkomna!Senast redigerad av daniel_i_malmö; 19 April 2007, 23:51.Kommentar
-
är lite tyst i tråden tycker jag så jag kikar in och livar upp den lite.....
nån i zoopetsyd som är en jäkel på att svetsa? tänkte göra en ställning till 2 st 375 liters kar som ska stå ovanför varann och funderade på en i metall denna gång och inte trä då metall håller bättreKommentar
-
är lite tyst i tråden tycker jag så jag kikar in och livar upp den lite.....
nån i zoopetsyd som är en jäkel på att svetsa? tänkte göra en ställning till 2 st 375 liters kar som ska stå ovanför varann och funderade på en i metall denna gång och inte trä då metall håller bättreKommentar
-
hehe ok själv svetsar jag bilar på jobb men tycker inte jag själv vågar lita på mina svetsar håller för 1 ton typ ,< kanske säkrare att göra det i trä , hmm mina 250 kar står ju ännu så kanske bara dimensionera de lite störe till detKommentar
-
Kommentar