Zoopetklubb Syd

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • daniel_i_malmö
    • April 2002
    • 1103

För alla er som i den här tråden efterlyst akvaristiska träffar och utflykter erbjuder Malmö Akvarieförening i morgon nästa chans att besöka en fantastiskt inspirerande och välskött akvarieanläggning:

26 april. Extramöte: Killispecial
    Vi hälsar på Alf & Anita och tittar på deras anläggning med framför allt killifiskar. Det kommer att finnas möjlighet att köpa fisk, de har extremt mycket säljklar fisk för tillfället i sina 160 akvarier. Vi träffas vid föreningslokalen och kör gemensamt hem till Alf & Anita.

För mer info se länken i min signatur.

/Daniel
    Malmö Akvarieförening
    no hope, no harm, just another false alarm

Kommentar

• daniel_i_malmö
      • April 2002
      • 1103

Dåligt med aktivitet i den här tråden! Är det verkligen bara MAF som anordnar akvaristiska aktiviteter i Skåne?

Nåväl, nu på lördag 5e maj kommer nästa chans till en kul akvaristisk utflykt och trevligt umgänge:

Plocka rötter & fånga levandefoder med Malmö Akvarieförening
      För mer info se:
      Malmö Akvarieförening

Kommentar

• solbacka
        • January 2004
        • 3952

Jag tyckte det var för dåligt intresse för att ha en akvariegemenskap här i skåne så jag la ner mitt engagemang... Trist när man försöker ordna något och alla säger ja vad kul sedan blir det inget
        350l Diskus 275l SA växt
        100l tanganynika
        Min dagbok Mina bilder
        Min alldeles egna zoon

Kommentar

• daniel_i_malmö
          • April 2002
          • 1103

Ursprungligen postat av solbacka
          Jag tyckte det var för dåligt intresse för att ha en akvariegemenskap här i skåne så jag la ner mitt engagemang... Trist när man försöker ordna något och alla säger ja vad kul sedan blir det inget
          Jo det är ett problem; det krävs att man är ganska många för att sammanhållningen inte ska dö ut så fort någon eldsjäl inte har möjlighet att engagera sig och dra det tunga lasset - som det faktiskt kan vara att organisera sådana här aktiviteter mer en någon enstaka gång.

Men som tur är finns det ju en enkel och självklar lösning på problemet! Häng med på Malmö Akvarieförenings aktiviteter!

Vi har så pass många engagerade medlemmar (knappt 100) att vi lätt kan arrangera flera aktiviter i månaden; möten, utflykter och längre resor. Ingen kommer på alla aktiviter men på alla aktiviteter kommer det så många att aktiviteterna genomförs och nya planeras entusiastiskt.

Vill man kan man gärna aktivera sig och påverka, annars går det bra att bara plocka russinen i kakan och följa med på de aktiveter som man är mest intresserad av. Alla är välkomna!!!

Att vara med i en akvarieförening är ett kul sätt att utveckla sin hobby. Att diskutera akvaristik, höra på föredrag, göra gemensamma utflykter till akvarieaffärer och utställningar, delta i akvaristiska tävlingar, göra hembesök hos andra akvarister m.m. är aktiviteter som inspirerar nåt enormt!

Sedan finns det andra fördelar också:
          * MAF har kanske Sveriges största akvaristiska bibliotek med massor av böcker, tidskrifter och DVD fria för hemlån,
          * som medlem får du rabatt i lokala akvarieaffärer så din medlemsavgift betalar sig snabbt,
          * många föreningsmedlemmar är duktiga odlare så man kan ofta få tag på ovanlig och spännande fisk till mycket låga priser genom föreningskontakterna osv.

Så tveka inte, välkommen till Malmö Akvarieförening! Du kommer inte att ångra dig. Har du några frågor ställ dem här eller skicka ett PM eller mail till mig.
          Senast redigerad av daniel_i_malmö; 02 May 2007, 11:00.
          Malmö Akvarieförening

Kommentar

• amazonfarmen
            • June 2006
            • 508

Är det inga ifrån södern som skall till GOC:s träff på lördag??
            Än så finns det platser kvar

Se mer på www.goc.se

//Calle
            www.goc.se

Kommentar

• daniel_i_malmö
              • April 2002
              • 1103

Ursprungligen postat av amazonfarmen
              Är det inga ifrån södern som skall till GOC:s träff på lördag??
              Än så finns det platser kvar

Se mer på www.goc.se

//Calle
              Tja, Kristian A, antagligen en av världens skickligaste och ihärdigaste Corydorasodlare (detta är ingen överdrift, han har odlat _extremt_ många arter Corydoras) är ju MAF-medlem och Malmöbo och chansen är nog stor att han ska dit. Har inte kollat med honom dock och jag vet att hans jobb ibland hindrar honom från att åka iväg.
              Malmö Akvarieförening

Kommentar

• amazonfarmen
                • June 2006
                • 508

Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
                Tja, Kristian A, antagligen en av världens skickligaste och ihärdigaste Corydorasodlare (detta är ingen överdrift, han har odlat _extremt_ många arter Corydoras) är ju MAF-medlem och Malmöbo och chansen är nog stor att han ska dit. Har inte kollat med honom dock och jag vet att hans jobb ibland hindrar honom från att åka iväg.
                Tyvärr så kommer inte han
                Tycker att intresset ligger lite lågt i södern inför denna intressanta träff...

//Calle
                www.goc.se

Kommentar

• drd
                  • March 2004
                  • 5586

Det är märkligt med goc´s möten, dom sker alltid i norr ju.
                  Är det inte dags för ett skånskt möte snart ?

Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

Kommentar

• amazonfarmen
                    • June 2006
                    • 508

Ursprungligen postat av drd
                    Det är märkligt med goc´s möten, dom sker alltid i norr ju.
                    Är det inte dags för ett skånskt möte snart ?
                    Kanske är det så att de flesta medlemmarna bor i mittre delarna av landet + Norge.
                    Och vi GOC försöker då hitta lämpliga platser för sina träffar så att det blir acceptabla resor för alla, inte bara korta för någon bekväm Skåning
                    Det har varit en träff i Malmö för ca 2 år sedan, men den räknas väl inte??

//Calle
                    www.goc.se

Kommentar

• MagicFingers
                      • November 2003
                      • 3136

Ursprungligen postat av amazonfarmen
                      Tyvärr så kommer inte han
                      Tycker att intresset ligger lite lågt i södern inför denna intressanta träff...

//Calle
                      synd, då får han ju inte chansen att odla några aspidoras då... (hint hint, wink wink)
                      Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

Nunc Est Bibendum

Kommentar

• daniel_i_malmö
                        • April 2002
                        • 1103

Glöm inte kvällens möte hos Malmö Akvarieförening!

Temat är det för säsongen mycket aktuella Koipkarpar, Utedammar och Filterteknik.

Se den här tråden för mer info:
                        Malmö Akvarieförening

Kommentar

• Patrik Steen
                          • May 2006
                          • 8464

Glöm inte kvällens möte hos Malmö Akvarieförening!

Temat är det för säsongen mycket aktuella Koipkarpar, Utedammar och Filterteknik.

Se den här tråden för mer info:
                          http://www.zoopet.com/forum/showthre...615#post966615
                          Synd att man inte fick reda på det tidigare skulle varit mycket givande att lyssna på det.
                          Mvh.Patrik

Kommentar

• daniel_i_malmö
                            • April 2002
                            • 1103

Ursprungligen postat av stene
                            Synd att man inte fick reda på det tidigare skulle varit mycket givande att lyssna på det.
                            Jo det var ju lite i sista sekund jag skrev om det här, det var en miss. Men du vet, medlemmar i MAF får vårt medlemsblad med posten varannan månad. Där står allt om kommande aktiviteter så man riskerar inte missa något ;-)
                            Malmö Akvarieförening

Kommentar

• Patrik Steen
                              • May 2006
                              • 8464

Jo det var ju lite i sista sekund jag skrev om det här, det var en miss. Men du vet, medlemmar i MAF får vårt medlemsblad med posten varannan månad. Där står allt om kommande aktiviteter så man riskerar inte missa något ;-)
                              Tycker man är med ibland så varför inte bli medlem i MAF en gång för alla
                              Mvh.Patrik

Kommentar

• marie78a
                                • March 2007
                                • 29

vad hittar alla skåningar på i sommar???

Kommentar

Arbetssätt...