Ursprungligen postat av doctor
konstruktiv teknisk kritik
Kollaps
X
-
Ursprungligen postat av LubbeSka som sagt försöka fixa en bättre kamera, så fort det går (=så fort min plånbok blivit lite tjockare ) och då ska jag knäppa myyycket bilder!Gräset är grönare på andra sidan glaset...
Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter saltKommentar
-
Det är sant som du säger, petnym, men vår kamera är sån som vi fick med gratis när vi köpte datorn för några år sedan.. ingen höjdarkamera direkt På håll kan man ta jättefina bilder, men närbilder.. usch nej, det är i princip omöjligt Har testat på alla möjliga sätt, men de här 2 bilderna är de enda jag "fått till"... Vet inte hur jag ska göra för att kunna knäppa bra bilder på akvariet? :S
Kameran verkar nämligen leva sitt eget lilla liv också, då den ibland kan ta hyffsat skarpa bilder, men nästa sekend är det suddigt igen, utan att jag rört något
Kan också tillägga att kameran har 2.1 mega pixels.. är en vanlig (fast väldans dålig) digitalkamera av märket canon
Vore jag en duktig fotograf så skulle jag kanske kunna hantera den bättre, men jag är inte så duktig310 l - Sydamerika
200 l - Asien
104 l - Asien
70 l - SydamerikaKommentar
-
Kommentar
-
va inte så tokigt.
gillar att bakgrunden inte är ljus eller skarp vilket gör att den finns där utan att ta blickfånget från fiskarna.Kommentar
-
-
Jag tycker att det är en bra bild, känns som om att skärpan är något dålig och lite kraftigt brus.
Fisken känns väldigt lila men det ser inte ut som om färgbalansen är direkt fel, så jag gissar att fisken är så färgglad.
Den gröna växten snor lite fokus från fisken.Kommentar
-
mm ja tycker oxå att fisken ser nästan lysande ut på kortet.. nog är den färgglad men inte riktigt så myckeKommentar
-
Ett rödstick i fisken som väl inte riktigt stämmer överens med verklighetenAkvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
-
Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
-
Mvh Michael Persson
www.ciklider.se - En sida om afrikanska ciklider med över 300 artbeskrivningar.
Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleriKommentar
-
Snygg bild förrestenMvh Michael Persson
www.ciklider.se - En sida om afrikanska ciklider med över 300 artbeskrivningar.
Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleriKommentar
-
Akvaristiska hälsningar
Kjell
-
Hallå Kjell, jag tycker bilderna är bra. Speciellt det tomma skalet. Dock skulle jag vilja öka kontrasterna lite i bilden.
Är det ok för dig om jag fixar liite med bilden i Photoshop och lägger upp resultatet? Jag kan berätta vad jag gjort.Kommentar
Kommentar