Tack!
Öltips är nödvändigt!
Kollaps
X
-
Öltips är nödvändigt!
Nu finns ju denna tråd alltjämnt. Det är väl bara att lägga in även julölsidéer här.
Idag så testar jag efter Wood tips denna:
God även om den inte knockar mig smakmässigt. Däremot får jag imma i ögongloberna av possenten, men det är smällar man får ta.
Smakar knäck, knäck och lite brödig.
Len som honung och med beska som var rejält mindre än jag förväntat mig. En snäll, nästan gullig Imperial Stout.
Släng in dina länkar här Kjell! Allt är förlåtetSenast redigerad av Bluewing; 20 December 2014, 18:23.Kommentar
-
Efter att nu inmundigat Oppigårds Winter Ale direkt efter detta så är svaret ett klart Ja, Bobby. Men den immiga känslan som drabbar ens hjärna är inte helt obehagligKommentar
-
Nu finns ju denna tråd alltjämnt. Det är väl bara att lägga in även julölsidéer här.
Idag så testar jag efter Wood tips denna:
[ATTACH]73251[/ATTACH]
God även om den inte knockar mig smakmässigt. Däremot får jag imma i ögongloberna av possenten, men det är smällar man får ta.
Smakar knäck, knäck och lite brödig.
Len som honung och med beska som var rejält mindre än jag förväntat mig. En snäll, nästan gullig Imperial Stout.
Släng in dina länkar här Kjell! Allt är förlåtet
Du såg kanske att jag skrev att den var i bittraste laget till och med för mig, men vi har ju olika tungor, 60 IBU i beska...
Denna var däremot helt i min smak! En frisk julstout!
Kommentar
-
Tester på julöl
http://www.gp.se/matdryck/1.2565803-stort-test-av-julol
Julölets främsta uppgift är att vara gott. Och att det ska passa julmaten. Allt om Whiskys expertpanel tog därför sig an ett föreställt julbord och testade öl utifrån det. Ganska snabbt blev det givet att en indelning behövde göras och då föll valet på: Svenskt mot världen – vem klarar testet bäst? Julölets främsta uppgift
Bästa julbocken är tysk – och tomtens bästa ale görs i Jämtland, Dalarna och England. Men se upp för dessertölen. Härlig hemmas öltestare Arne Höök och Jon Ha
Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
-
Här är en radda goa vinteröl från Tastelines test:
Det finns så många goda öl! Ta tillfället i akt att frossa i de mer smakrika varianterna nu i vinter. Här kommer tips på olika varianter och ursprung, alla väl värda att söka upp i Systembolagets hyllor.
Är nyfiken på de flesta, särskilt: Evil Twin Christmas Eve at a NYC Hotel Room, men där finns det risk at jag går igång på namnetSenast redigerad av Bluewing; 02 January 2015, 15:45.Kommentar
-
Kommentar
-
Precis Jag är ju så osunt välartad annars...... så det kan ju alltid bli en början på något nyttKommentar
-
Ok, Pia. Det är ett löfte. Denna öl ska beställas och prövas och utlåtandet kommer sedan att noteras i denna tråd. Klart!Kommentar
Kommentar