Jag fick gjort mitt filter ingen skönhet så den hamnar inte på bild bra ett pumphuvud med Vp-rör ner stucket i en klump blå filtermatta. Men är sugen på att sätta upp 160L här i arbetsrummet till slöjstjärtarna så att de kan gnaga växter i lugn och ro. Ja och då får jag möjlig het att snickra bänk till karet och får 180L karet till SA fiskar lite sugen på scalrer och discussar nu.
Hemmabyggen
Kollaps
X
-
Här kommer en bild på mina hemmaknåpade MH armaturer:
[ATTACH]18091[/ATTACH]
De gick på omkring 500Kr stycket totalt, inkl. Lampa och elektronisk ballast.
Bara en hastig bild där men det kommer upp en projektlogg när jag får tid och motivation till att sammanställa den
Vore skoj att se fler bilder på detta projekt.//Troll
Har man satt yxan i båten, får man ro som fan.
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1052011Kommentar
-
[ATTACH]18091[/ATTACH]
Bara en hastig bild där men det kommer upp en projektlogg när jag får tid och motivation till att sammanställa denh. JohanKommentar
-
[ATTACH]18091[/ATTACH]
Bara en hastig bild där men det kommer upp en projektlogg när jag får tid och motivation till att sammanställa denIn vino veritas, in aqua sanitas
Kommentar
-
Dags att lyfta tråden med lite galenskaper!
Jag "behöver" sump till mitt saltkar, men vill inte borra i akvariet för nedloppet, så det fick bli överrinningsbox. Boxar är dyra, 1000 kr eller mer, så det fick bli ett hemmabygge i plexiglas.
Limmet är dyrt, och jag är snål (och orka beställa skiten från någon affär på nätet, med lång fördröjning...), så det fick bli att blanda eget lim som pricken över iet.
Lim för plexiglas (akryl): lös upp några bitar plexi i aceton, tar en natt eller två, men sen har du billigt lim.
Sen behöver man ju arbeta ut lite spännande former i plexit, och inte är det nå skoj att såga... Så det fick bli till att bygga ett eget, men riktigt dåligt, fräsbord.
Fräsbord: borrmaskin + arbetsbockar + en bit spillvirke + en hållare för borrmaskin. Egentligen borde jag ju fästa härket i en bordsskiva, men jag hade inga tvingar hemma... två 14kilos järnklumpar duger finfint till en sån här redneck-lösning.
Inte blidde det nå snyggt, men skiten fungerar.
Nu har jag ju lärt mig mer om att arbeta i plexiglas, så nästa idiotprojekt blir troligen något fagrare...//Troll
Har man satt yxan i båten, får man ro som fan.
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1052011Kommentar
-
SKulle gärna följa något av idiotprojekten,,
Såg på sjöfartsmuseet att dom hade byggt några kar i plexi typ 20mm tjockt. . Jäkligt snyggt med "helglas" akvarium där limmet inte syns..Jordätare................ inget kommer i närheten!!
Quidquid latine dictum sit, altum videturKommentar
-
-
hej alla hemmafixare!
här är ett par bilder på min odlingsvägg! okej, jag har inte byggt så mkt, men kan tipsa om hyllorna från jula. dom tål mycket vikt och jag är jättenöjd. kostade runt 500 kr styck.
det jag odlar är ancistrus och kampfisk, än så länge
lina
Kommentar
-
hej alla hemmafixare!
här är ett par bilder på min odlingsvägg! okej, jag har inte byggt så mkt, men kan tipsa om hyllorna från jula. dom tål mycket vikt och jag är jättenöjd. kostade runt 500 kr styck.
det jag odlar är ancistrus och kampfisk, än så länge
lina
http://i667.photobucket.com/albums/v...skodlingen.jpg
Jula har många användbara prylarIn vino veritas, in aqua sanitas
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Guest
Kommentar
-
Kommentar
-
Blanda inte in mig i räkvassnacket
Räkor e tråkiga, har ett 20 liters med räkor som jag typ tittar på en gång i veckan.Kommentar
Kommentar