Hemmabyggen
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Gjorde mig en 'yngelsäker' hävertsug idag. Man behöver följande:
1x Biltema Hävert (med pumphandtag)
1x Innebandyboll
1x Nät från en håv
2x Buntband (kabelband)
4x Starköl av valfri sort, dock minst 5.4%
Som ni ser på bilderna är det väldigt simpelt, men ack så behändigt... jag har varit med om både den ena fisken och den andra som varit så pass nyfiken att de fått åka hela turen från akvariet till hinken =P Detta är idiotsäkert och tar typ bara 2 minuter att tillverka. Dock kan det variera lite hur lång tid det tar att dricka upp ölen, men det är mest en bonus.
Jag använder mig av slang till de stora karen, och där kan man med fördel använda denna 'innebandyboll-metod jag så egenhändigt uppfunnigt ^^ genom att göra samma sak fast du använder en hane-hane koppling som du sätter på bollen. Då kan du snabbt koppla den på en slang om du har rätt fattning.
Obegränsade möjligheter! Som man säger Enkelt och lätt på alla sätt.. det är min melodi.
Hoppas det kan inspireraKommentar
-
1x Innebandyboll
1x Nät från en håv
2x Buntband (kabelband)
Som ni ser på bilderna är det väldigt simpelt, men ack så behändigt... jag har varit med om både den ena fisken och den andra som varit så pass nyfiken att de fått åka hela turen från akvariet till hinken =P Detta är idiotsäkert och tar typ bara 2 minuter att tillverka. Dock kan det variera lite hur lång tid det tar att dricka upp ölen, men det är mest en bonus.
Jag använder mig av slang till de stora karen, och där kan man med fördel använda denna 'innebandyboll-metod jag så egenhändigt uppfunnigt ^^ genom att göra samma sak fast du använder en hane-hane koppling som du sätter på bollen. Då kan du snabbt koppla den på en slang om du har rätt fattning.
Obegränsade möjligheter! Som man säger Enkelt och lätt på alla sätt.. det är min melodi.
Hoppas det kan inspireraKommentar
-
1x Innebandyboll
1x Nät från en håv
2x Buntband (kabelband)
Hoppas det kan inspirera
Gillar att bärsen står med i bruksanvisningenKommentar
-
Hur ska man annars kunna tyda den? =D
Nää, men kul att ni gillar det... det är sånna här idéer som jag gillar Att kunna ge och få inspiration är rätt viktigt. Det behöver inte alltid vara dyrt för att vara bra. Därför är detta en i sanning brilliant tråd =DKommentar
-
Billigt och hemgjort är bäst!!Kommentar
-
Magica de cyber hex...
Du vet att det är lag på att lägga upp hemmabyggen... Inte för att många följer den men du e ju ändå skåning...Kommentar
-
Guest
Kommentar
-
QardinalE
Aaaaa men du NIC; hon har väl inte behövt att bygga ngt som hennes namn anger. så låter hon den förmodligen akvariet att levitera. Där hon vill ha det för stunden.Kommentar
-
DIY is the shit.
Här min pimpade aluminiumställning med matchande lysramp.
Mer bilder och lite byggbeskrivning finns här:
Pimp my aquarium, aluminumställning
Pimp my aquarium, lysrörsrampKommentar
-
DIY is the shit.
Här min pimpade aluminiumställning med matchande lysramp.
[ATTACH]13690[/ATTACH]
Mer bilder och lite byggbeskrivning finns här:
Pimp my aquarium, aluminumställning
Pimp my aquarium, lysrörsrampKommentar
-
Guest
Kommentar