Jo jag undrar lite, kan det kanske vara så att folk som bor i hus kanske blir lite mera slapphänta eller lite hemmablinda när dom har hund. För nu när jag bor i lägenhet inne i stan så träffar jag nästan aldrig på några aggressiva hundar eller hundar som gör utfall.
Men när vi bodde i hus och hade hund så hände det att hundar kom utrusandes från sina tomter, dom hundarna kom utflygandes genom häckar & över låga staket, och det kunde dröja ett tag innan ngn ägare dök upp.
Och det var hundar av alla de slag, allt från små terriers till labradorer & boxer.
Medans dom här inne i stan har mera pli på sina hundar oavsett ras än vad dom husägarna hade på sina hundar.
Dom "inte alla" som bor i hus låter oftare sina hundar rusa efter staketen & skälla & göra utfall mot dom som går förbi. Medans vi som bor i stan måste ha pli på våra hundar inom vårat "revir" för annars blir vi vräkta.
Jag säger inte att det är så här men det var en tanke som flög upp i mitt huvud. Jag vet att det finns husägare som har ordning på sina hundar, men det finns också dom som inte har det.
Eller är det bara jag som inbillar mig det här?