hawkse skrev:
Det beror ju på om du ser affären på kort eller lång sikt. Det kan ju löna sig att investera tiden initialt om man sedan har en trogen kund under lång tid - men det där har väl ändrat sig en del på senare år med näthandel och prisjämförelser online.

Nja så trodde jag också att det var i början - men tyvärr visade det sig att det inte ens långsiktigt lönade sig att investera i tid.
Jag tror också att det är ännu värre idag med dagens närshopping. OBS - jag är inte en fiende till nätshopping utan det är bara ett tidens tecken som man inte kan stoppa.

Du har helt rätt - och det ställer ständigt till det för mig som är motvals kärring och vägrar köpa slit-och-släng för detta ständiga prisfokus gör också att det är nästan omöjligt att ens hitta kvalitet. I de flesta sammanhang nuförtiden så betyder inte en högt prissatt vara att kvaliteten är högre utan istället att man får en massa "value added features" av samma dåliga kvalitet. Detta har väl tyvärr också slagit igenom på folks sätt att se på sina husdjur vilket bara ytterligare understryker hur viktigt det är att på något sätt få upp frågan i folks medvetande. Djur är levande varelser!

Jag bryr mig själv också minimalt om priset och diskuterar heller aldrig priset i forum eller liknande. Jag tittar enbart på kvalitet - visst det kan bli så dyrt att jag inte har råd men då avstår jag bara från att handla.
Fiskarna lever också så jäkla länge att man hinner tröttna på dom flera år i förväg innan de går hädan och eftersom man handlar så sällan så har man också råd att handla kvalitet