Ny Zoopetartikel om bevarande av arter i Mexiko

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    Ny Zoopetartikel om bevarande av arter i Mexiko

    Vi har fått in en artikel om Poecilia Scandinavias och Aqua Labs "miljöarbete" i Mexiko. Du hittar artikeln på denna sida
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
  • lillian53
    • June 2007
    • 9

    #2
    Fin artikel og vigtigt emne!!

    Kommentar

    • Nina82
      • January 2008
      • 6610

      #3
      Önskar lilla jag kunde göra nåt

      Känner mig lite lost i dessa frågor samtidigt som man vill påverka.
      Är det någon som känner sig mer insatt och kan formulera en protest till dessa stater eller ett stödbrev till de organisationer som redan jobbar med dessa frågor tycker jag verkligen ni ska göra det.
      Och hälsa från mig oxå
      12L 12L 24L 24L 24L 24L
      38L 54L 54L 63L 450L

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        #4
        Ursprungligen postat av Nina82
        Önskar lilla jag kunde göra nåt

        Känner mig lite lost i dessa frågor samtidigt som man vill påverka.
        Är det någon som känner sig mer insatt och kan formulera en protest till dessa stater eller ett stödbrev till de organisationer som redan jobbar med dessa frågor tycker jag verkligen ni ska göra det.
        Och hälsa från mig oxå
        Som du skriver är det alltid svårt att påverka som individ. Något man alltid kan göra är t.ex. att skänka en mindre slant till t.ex. detta projekt - många bäckar små....
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • thues
          • May 2006
          • 219

          #5
          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
          Som du skriver är det alltid svårt att påverka som individ. Något man alltid kan göra är t.ex. att skänka en mindre slant till t.ex. detta projekt - många bäckar små....
          Just präcist - til detta eller andre liknande projekter..
          Ordförende for Poecilia Scandinavia - en skandinavisk forening for naturformer af ungefødere...
          http://www.poecilia.org
          ---
          - Den, der spørger, er kun dum én gang -
          den, der ikke spørger, er dum hele livet

          Kommentar

          • M B
            • December 2007
            • 152

            #6
            Ursprungligen postat av Nina82
            Önskar lilla jag kunde göra nåt

            Känner mig lite lost i dessa frågor samtidigt som man vill påverka.
            Är det någon som känner sig mer insatt och kan formulera en protest till dessa stater eller ett stödbrev till de organisationer som redan jobbar med dessa frågor tycker jag verkligen ni ska göra det.
            Och hälsa från mig oxå
            Ett sätt för oss akvarister att bidra är också att hålla lokala naturformer och sällsynta arter i våra akvarier, odla dem och se till att det finns en frisk och sund stam i fall förhållandena i naturen en gång skulle bli bättre. (Olika odlingsvarianter är i det här sammanhanget inte lika viktiga.) Miljöförstöring och inplantering av främmande arter är oftast de bidragande orsakerna som leder till utrotning, sällan fiske för akvariebruk även om ett eller annat undantag finns.
            Mikael
            www.poecilia.org

            Kommentar

            Arbetssätt...