Tänkte starta en bildtråd för skapande av egna bakgrunder i tex frigolit. Finns ju många här på forumet som har gjort egna, men det är svårt att få grepp om hur man gör i 100-tals sidor långa trådar. Så jag tänkte samla alla mina bilder jag har tagit på mitt bakgrundsbygge. Hade varit roligt om andra la in sina bilder med i samlad klump så man får lite inspiration och vägledning.
Material:
Frigolit (cellplast)
Husfix
Färgpigment (naturliga)
2 komp klar golvlack, Epolan V
Utrustning:
Värmepistol
Silikon
Gaffel
Kniv
Whiteboardpenna
Jag började med att raspa ut ett mönster i frigoliten som jag ville ha. Sen gick jag över med en värmepistol för att smälta ihop det så det blev en fast yta.
Till mina moduler silikonade jag ihop block av frigolit o karvade ut moduler. Jag använde ett grillnät för att göra raster till insuget.
Jag la i färgpigment i husfixen. Först ett svart lager i grunden, sen gick över med andra färger i andra lager.
Efter det lackade jag med Epolan V två ggr.,
*edit* fler bilder o en video på hur det blev med vatten i karet.
Material:
Frigolit (cellplast)
Husfix
Färgpigment (naturliga)
2 komp klar golvlack, Epolan V
Utrustning:
Värmepistol
Silikon
Gaffel
Kniv
Whiteboardpenna
Jag började med att raspa ut ett mönster i frigoliten som jag ville ha. Sen gick jag över med en värmepistol för att smälta ihop det så det blev en fast yta.
Till mina moduler silikonade jag ihop block av frigolit o karvade ut moduler. Jag använde ett grillnät för att göra raster till insuget.
Jag la i färgpigment i husfixen. Först ett svart lager i grunden, sen gick över med andra färger i andra lager.
Efter det lackade jag med Epolan V två ggr.,
*edit* fler bilder o en video på hur det blev med vatten i karet.
Kommentar