kan jag ha fler fiskar?

#1 - 18 februari 2009 12:33
jag har ett 222l akvarium och där i har jag 12 saulosi och 3 Pseudotropheus sp. "acei". Men jag skulle vilja ha några röd zebra också tror ni det skulle gå?? <
#2 - 18 februari 2009 13:35
henalg skrev:
jag har ett 222l akvarium och där i har jag 12 saulosi och 3 Pseudotropheus sp. "acei". Men jag skulle vilja ha några röd zebra också tror ni det skulle gå?? <

Jag hade satsat på fler Aceier! Men om du kör enligt 10-liter-per-fisk reglen, så kan du ha typ 22firrar i ditt kar.

Så du kan ha 7 till däri, så varför inte 2st aceier och 1+4st rödzebror?
#3 - 18 februari 2009 14:00
Jag hade satsat på fler Aceier! Men om du kör enligt 10-liter-per-fisk reglen, så kan du ha typ 22firrar i ditt kar.

Så du kan ha 7 till däri, så varför inte 2st aceier och 1+4st rödzebror?

joo men jag har den blå vita varianten och jag hittar inga mer. (köpte dom på aktion)
men det är en bra ide!!
#4 - 18 februari 2009 14:13
fast är det yngel som klarar sig så kan jag ju stoppa i dom
#5 - 18 februari 2009 19:40
henalg skrev:
fast är det yngel som klarar sig så kan jag ju stoppa i dom

Precis!, och så kan du ju köpa zebrorna så länge!

Här är mina zebror: http://abbee.bilddagboken.se/p/show.html?id=323042556&directlink=1

Fast det mina är Metriaclima Zebra och inte rödzebror (Metriaclima Estherae) som du tänkte skaffa.
#6 - 18 februari 2009 20:47
bra då gör jag så:)
Bilagor:
#7 - 20 februari 2009 18:48
det jag har läst säger att rödzebran är en lungn och fridfull och saulosi är relativt aggrissiv och Aceierna hålls bäst med lungna ciklider. vill bara dubbelkolla att det funkar med rödzebra och saulosi tillsammans i karet?
#8 - 21 februari 2009 09:05
Jag har två lugna arter (Golden och Acei) och en som är lite tuffare, Hongi, och det går utmärkt. Jag har färre Hongi än någon av de andra, och bara en hane vilket jag tror är anledningen till att det går bra. Det är sällan han jagar efter någon av de andra fiskarna, endast när han vill leka med en mogen hona.
Så om du håller den aggressiva fisken färre än de lugna så bör det enligt mina erfarenheter funka. Kanske funkar hur som helst?..

Annons