Värmare bakom bakgrund?

#1 - 31 oktober 2009 16:35
Pysslar för fullt med att sätta snygg slimline som bakgrund i ett kar och och funderar på hur folk gör med sina värmare. Sätter ni dom bakom bakgrunden? och isf hur gör man för ett hålla koll så den inte ramlar i filermattan eller komemr åt något annat? Finns det kanske tom värmare som man ka ha emot något utan att det går åt h*vete? :D
#2 - 31 oktober 2009 16:48
Jag löste det såhär, har funkat perfekt hittils.

http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=135021
#3 - 31 oktober 2009 17:44
mina värmare ligger emot filtermaterialet. händer inget där
#4 - 31 oktober 2009 18:49
nesseman skrev:
mina värmare ligger emot filtermaterialet. händer inget där

Om där är genomströmning och filtermaterialet runt värmaren är grovt så är det inga problem vilket du bevisat, det man ska akta sig för är om man begränsar cirkulationen runt värmaren för dels sätter man termostaten ur spel och dels så kan det bli lokalt väldigt varmt.

Det är just stora temperaturskillnader som knäcker glaset på värmarna.
Så kan värmen bara nå termostaten kommer det fungera därför är Markus ide smart.
Skulle termostaten hänga sig samtidigt som man har dålig cirkluation så har det redan blivit fel och spricker den pga det så är det bättre att proppen går eller ännnu bättre jordfelsbrytaren löser än att man "kokar" fiskarna
#5 - 31 oktober 2009 19:08
En doppvärmare ska alltid placeras så att den sitter fritt och det ska vara god cirkulation omkring den! inget annat är att rekommendera tycker jag!
#6 - 31 oktober 2009 19:20
doppvärmare nära filtermatrialmatrial....skulle inte tro jag gör om det....

http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=129537&highlight=doppv%E4rmare

,
#7 - 31 oktober 2009 19:24
Jag kör med slimline i mitt kar.
Men jag skaffade även en BTN filtermodul som jag kan gömma utsug till Ytterfiltret och värmaren i. Jag har inget filtermaterial i modulen så jag får bra genomströmning i den. Och man slipper se värmare utsug till Filtret
#8 - 31 oktober 2009 19:39
Okej.. Då har jag ett problem. i ett trekantigt kar med enda hålet i täckglaset längst bak i hörnet där filterinbyggnaden sitter som en fyrkant. Var sätter jag den där.
Helglaskar. :d
#9 - 31 oktober 2009 20:13
Kensa skrev:
doppvärmare nära filtermatrialmatrial....skulle inte tro jag gör om det....

http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=129537&highlight=doppv%E4rmare

,

Var det nära eller i filtermaterial?
#10 - 31 oktober 2009 20:18
flygrc skrev:
Var det nära eller i filtermaterial?

mellan två plattor....

.
#11 - 31 oktober 2009 22:47
LLL skrev:
Okej.. Då har jag ett problem. i ett trekantigt kar med enda hålet i täckglaset längst bak i hörnet där filterinbyggnaden sitter som en fyrkant. Var sätter jag den där.

Helglaskar. :d

Måste du verkligen ha en värmare? dom flesta klarar sig bra utan, blir det för kallt så fixa mer belysning som värmer istället ;)

extra: det finns ju även värmemattor man kan lägga under eller bakom karet, helt riskfria att använda ;)
#12 - 1 november 2009 06:14
Har haft mina doppisar liggande emot filtermaterialet utan några problem. Det viktigaste är att vattnet strömmar förbi värmaren, ju mer desto bättre.

Annons